زاهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع هسته‌ای لبیک گفتند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ملت ایران، روز گذشته با حضور گسترده خود در صحنه در حقیقت به ندای مقام معظم رهبری در مورد هسته‌ای لبیک گفتند، گفت: تیم مذاکره کننده باید این قدرت را در روند مذاکرات لحاظ کنند.

"محمدمهدی زاهدی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در رابطه با ضرورت بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع تمامی تحریم‌ها اظهار داشت: اوباما زمزمه‌هایی از حدود یک ماه قبل داشت مبنی بر اینکه باید به ایران فشار بیاوریم تا به خواسته‌های خودمان برسیم.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: در حقیقت شکستی که آمریکا در منطقه (لبنان، عراق، سوریه) داشت موجب شد آمریکا و اسرائیل به این نتیجه برسند که در حوزه عملیات نظامی و به خصوص زمینی کاری از آن‌ها ساخته نیست و برای این که فشار را در منطقه نسبت به ما تشدید کنند، تنها راهشان سخت‌گیری در مذاکرات بود.
 
زاهدی با اشاره به این که اوباما اعلام کرده که باید فشار اصلی را بر روی ایران در مذاکرات اعمال کنیم، گفت: از طرفی راهپیمایی گسترده مردم در صحنه نشان داد که مردم کاملا در احقاق حق مسلم هسته‌ای دارای عزم راسخ هستند و تحت تاثیر القائات و جریاناتی که می‌خواهند این مذاکرات را به انحراف بکشانند و غرور ملی را خدشه‌دار کنند، نخواهند رفت.  
 
وی تصریح کرد: ملت ایران روز گذشته با حضور گسترده در صحنه در حقیقت لبیک به ندای مقام معظم رهبری در موضوع هسته‌ای گفتند؛ مقام معظم رهبری فرمودند یک توافق خوب باید انجام شود و توافق خوب را هم معنا فرمودند.
 
 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: در یک توافق خوب از نظر مقام معظم رهبری، جزئیات و کلیات با هم در نظر گرفته شود و کلیه تحریم‌ها همزمان برداشته شوند.
 
زاهدی تاکید کرد: بنابراین این حضور در حقیقت یک رفراندم و یک نظرسنجی گسترده مردمی برای تبعیت از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات بود.  
 
وی اظهار داشت: تیم مذاکره کننده با پشتوانه رهبر و ملت قوی ظاهر می‌شوند و هیچ گونه تسامحی را اعمال نمی‌کنند به عقیده بنده تاکنون امتیازات زیادی را به آن‌ها داده‌ایم.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در روند مذاکرات سانتریفیوژهای پیشرفته را هنوز به کار نگرفته‌ایم و غنی‌سازی 20 درصد را تعلیق کردیم و حتی میزان غنی‌سازی 20 درصد موجود  را تبدیل به سوخت‌های پایین‌تر کردیم، هم‌چنین در مورد راکتور اراک از برنامه قبلی عدول کردیم.
 
زاهدی بیان کرد: به نظر بنده تاکنون امتیازات زیادی را دادیم اما آمریکا هیچ گام عملیاتی برنداشته است لذا از حالا به بعد هیچ گونه امتیازی نخواهیم داد و اکنون تیم مذاکره کننده باید قوی ظاهر شوند و اگر آمریکا حاضر نشود حقوق حقه ما را دهد لزومی به ادامه مذاکرات نیست.

وی با تاکید براینکه مجلس در صورت شکست طرح فوریتی را تصویب کرده افزود: راهپیمایی 22 بهمن قدرت و وحدت ملت ایران را نشان داد و هم چنین همراهی و هماهنگی ملت با مقام معظم رهبری کاملا به وضوح مشخص شد و تیم مذاکره کننده باید این قدرت را در روند مذاکرات لحاظ کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار