عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اگر تولید کننده کالای باکیفیت را تولید کند، ‌دولت منابع لازم را در اختیار آنها قرار دهد و مردم تشویق به خرید کالای داخل شوند شاهد اجرای بی کم و کاست اصل 44 خواهیم بود،گفت: این موضوع به تحقق اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد.

از بخش خصوصی درباره‌ی اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم/نیازمند اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخل هستیم"فیروزفر"در گفتگو با خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اکنون بخش خصوصی را با نبود قوانین لازم و نبود راهکارهایی که مسائل و مشکلات را حل و فصل کند، بدون حمایت گذاشته‌ایم و این موضوع با توجه به ابعاد و اهداف اقتصاد مقاومتی جای سوال دارد،گفت: در سال‌های پس از انقلاب شاهد مداخله گسترده دولت در امور اقتصادی هستیم، گفت: اگر سخنان مقام معظم رهبری را بپذیریم که اقتصاد مقاومتی یعنی اجرای اصل 44 و واگذاری امور اقتصادی به مردم باید تلاش کنیم تا امور را به مردم بسپاریم.
 
وی با بیان اینکه جامعه نیازمند اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخل است،تصریح کرد: باید به بحث مدیریت مصرف بیشتر توجه شود ، چرا که مدیریت مصرف  یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است که بر مصرف متعادل و پرهیز از اسراف تاکید دارد.
 
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: جلوگیری از اسراف مستلزم فرهنگ سازی است. رسانه‌ها و دستگاه‌های مسئول باید به این موضوع ورود یابند و مردم را به سمت خرید تولیدات داخل و درست مصرف کردن هدایت کنند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه عملیاتی، دولت می‌تواند مجری خوبی باشد، چرا که دولت بزرگترین مصرف کننده است، عنوان کرد: دولت می‌تواند با مصرف بهینه در جهت فرهنگ سازی مصرف درست و استفاده از تولید داخل گام بزرگی بردارد.
 
فیروزفر با اشاره به وظایف مردم، تولیدکنندگان و دولت برای حمایت از تولید ملی بیان داشت: این سه حلقه تاثیر مستقیم بر یکدیگر دارند که نتیجه آن منجر به شکوفایی اقتصاد می‌شود. اگر مردم را تشویق به خرید تولید داخل کنیم اما کیفیت کالای داخلی پایین باشد و تولید کننده کیفیت کالا را افزایش ندهد دیگر رغبتی از سوی مردم برای خرید کالا وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد:‌ اگر برای تولید کالای با کیفیت، تولیدکننده امکانات لازم را در اختیار نداشته باشد و بانک‌ها منابع لازم را در اختیار آنها قرار ندهند تا تکنولوژی و تجهیزات لازم را خریداری کنند طبیعی است که دچار مشکل خواهیم شد.
 
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اگر تولید کننده کالای باکیفیت را تولید کند، ‌دولت منابع لازم را در اختیار آنها قرار دهد و مردم تشویق به خرید کالای داخل شوند شاهد اجرای بی کم و کاست اصل 44 خواهیم بود،اظهار داشت: این موضوع به تحقق اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد.
 
وی ادامه داد:‌ از طریق اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی اقتصاد دولتی را گرفت در این مرحله باید اقتصاد مردمی و بخش خصوصی را آزاد کنیم. در حقیقت موتور محرکه رشد اقتصادی، مردم و بخش خصوصی هستند و اگر مشارکت آنها نباشد در حوزه رشد اقتصادی به نتیجه نمی‌رسیم.
 
فیروزفر با بیان اینکه باید درکنار واگذاری امور به مردم، به توانمند‌سازی بنگاه‌های اقتصادی نیز توجه کنیم،بیان داشت: امکانات لازم و تسهیلات بانکی را در اختیارشان قرار دهیم. دولت باید منابع و مقررات لازم را فراهم کند تا تولید کننده داخلی بتواند با کالای خارجی رقابت کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت از نخبگان یکی دیگر از اقدامات تحقق اقتصاد مقاومتی است و افراد نخبه باید در عرصه صنعت، تجارت و کشاورزی حضور یابند.
 
انتهای پیام/‌
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، رهبری ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار