عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی گفت: اگر یک شبکه ملی قوی را به لحاظ سرعت و سهولت دسترسی طراحی کنیم که بتواند خدمات دولتی را در اختیار مردم قرار دهد در حوزه سیاست اقتصاد مقاومتی گام مهمی برداشته‌ایم.

راه‌اندازی شبکه اینترانت ملی قوی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی"غنی‌زاده"در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تحقق مصرف بهینه در کشور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ‌سازی در میان افکار عمومی است،‌ گفت: در قوانین مربوط به مالیات به دلایل مختلف از جمله مشاوره‌های مشاوران غربی، سیستم مالیات را براساس درآمد تعیین کرده‌ایم در حالیکه فرهنگ کشور ما در رابطه با درآمد ویژگی‌هایی دارد که اجازه نمی‌دهد افراد به صورت واضح و بارز درآمدهای خود را اعلام کنند. بنابراین در چنین فرهنگی بنانهادن مالیات براساس درآمد کاری بیهوده است.

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در فرهنگ ما که به پس‌انداز توجه  ویژه‌ای می‌شود و مردم به پس انداز به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر نگاه می‌کنند،  باید مصرف را بر مبنای مالیات قرارداد، اظهار داشت: باید مالیات را بر اساس مصرف اخذ کرد و از همین نقطه می‌توان الگوی مصرف بهینه و سبک زندگی را به سمتی هدایت کرد که اقتصاد بتواند در شرایط مختلف از جمله تحریم و جنگ به راحتی و بدون استفاده از راهکارهایی مانند سهمیه یا کوپن و  صرفا از طریق اصلاح روش‌های مصرف به کار خود ادامه دهد. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که زیرساخت‌ها در پیاده سازی و اجرای سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی چه نقشی دارد؟ گفت: در ‌بحث زیرساخت محور نخست بحث تکنولوژی و علم است و محور دیگر کاربرد این تکنولوژی‌هاست.

 غنی‌زاده با بیان اینکه در حوزه سیاست‌های مربوط به مدیریت فناوری اطلاعات ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهارداشت: ما با وجود اینکه در حوزه سخت‌افزاری کمبودی نداریم، اما در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات به خصوص در بخش هدایت اطلاعات به سمت شبکه‌های مفید، موثر و قابل استفاده برای عموم، ضعف داریم.

وی اظهار داشت:‌ هنوز اینترانت ملی در کشور نداریم که مردم بتوانند تمام مراودات اداری خود را در قالب این شبکه انجام دهند. هنوز آموزش و پرورش، آموزش عالی و سیستم‌‌های مربوط به توزیع خدمات از چنین شبکه‌ای استفاده نمی‌کنند.
 
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی در پایان خاطر نشان کرد: اگر یک شبکه ملی قوی را به لحاظ سرعت و سهولت دسترسی طراحی کنیم که بتواند خدمات دولتی را در اختیار مردم قرار دهد در حوزه سیاست اقتصاد مقاومتی گام مهمی برداشته‌ایم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، رهبری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار