فرمانده سپاه ناحیه ملارد گفت: تغییر و تخریب نرم سبک زندگی اسلامی از ماهواره‌ها به شبکه‌های اجتماعی منتقل شده که باید توجه هر چه بیشتری در جهت آگاه‌سازی جوانان نسبت به مضرات آن در اولویت قرار گیرد.

سرهنگ محسن رضایی فرمانده سپاه ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم تقویت سبک زندگی اسلامی در شرایطی که دشمن تمامی توان و امکانات خویش را به منظور سست نمودن و ایجاد تزلزل در فرهنگ و ارزش‌های اسلامی جامعه و خانواده‌های ایران به کار بسته، اظهار کرد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از ماهواره‌ها به سمت شبکه‌های اجتماعی سوق پیدا کرده و امروز شاهدیم که بسیاری از جوانان و نوجوانان ما، بخش بسیاری از اوقات خود را در طول روز، به فعالیت و ورود به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

وی در ادامه افزود: اقدامات سلبی به تنهایی راهکار مقابله با این جریانات و شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر، تانگو، لاین و ... محسوب نمی‌شود و درکنار آن باید با فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر، جوانان را نسبت به مضرات و آسیب‌های فناوری‌های جدیدی که ظهور و بروز پیدا می‌کند، آگاه ساخت.

سرهنگ رضایی در پایان تصریح کرد: در صورت استفاده صحیح اصولی و منطقی از فناوری‌های جدید می‌توان از مزایایی آن بهره‌مند شد، ‌اما متأسفانه در کنار برخی مزایا و ثمرات شبکه‌های اجتماعی بار تخریبی و منفی نیز با آن همراه است که در صورت عدم کنترل آن، آینده جامعه، فرزندان و سرمایه‌های اجتماعی جامعه به مخاطره می‌افتد که باید توجهات لازم در این عرصه مهم نسبت به آن لحاظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار