رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت:ورود به عرصه ای که بتوان از ظرفیت و گفتمان فرهنگی نخبگان فرهنگی بهره برد، اقدام ارزشمندی است که خرسندیم از این که قدمهای اولیه برای دست یابی به این مهم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ ظاهری در ادامه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری به شورا و آغاز بررسی آن در کمیسیونهای تخصصی افزود: امیدواریم بتوانیم با نگاه درست به ظرفیتها و برنامه های فرهنگی، نقشه راه قابل اجرا و توانمندی را در حوزه فرهنگ شهروندی تدوین کنیم.

ریاست شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به سختی ها و موانعی که شهرداری با آنها مواجه است، یادآورشد: هر یک از وظایف جدید برای خود دستگاه جداگانه دارد و گاه دستگاه مربوطه متوقعانه مانع اجرای برنامه های مربوطه می شودو گاه جامعه نیز وظیفه ذاتی مردم در این حوزه ها را از بین برده و یا کمرنگ می کند.

ظاهری بازنگری در حوزه فرهنگی را برای ارتقاء امور و تعیین چشم انداز گستره در حوزه فرهنگ شهروندی ضروری دانست و افزود: در بودجه امسال تنها ۳۴ میلیارد تومان برای مدیریت زباله های شهر اختصاص داده شده است که تنها ۴ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه می شود و بخش اعظم آن به جمع آوری زباله اختصاص می یابد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی و تغییر نگرش جامعه می‌تواند بسیاری هزینه های عمرانی را کاهش دهد، افزود: دستگاه فرهنگی شهرداری تنها باید در حوزه ارتقاء فرهنگ شهروندی گام بردارد و شهر و مدیران مربوطه را برای رسیدن به شهر متعالی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.