فقفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غربی‌ها به اسم آزادی بیان مسلمانان را می‌کشند، اما اجازه تحقیق علمی درباره هولوکاست را نمی‌دهند

عضو شورای مرکزی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران، گفت: کشورهای غربی به اسم آزادی بیان 3 مسلمان را می‌کشند ولی اجازه تحقیق علمی درباره هولوکاست را تحریم می‌کنند.

"محمدصادق فقفوری" عضو شورای مرکزی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در خصوص حادثه کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی آمریکا، اظهار داشت: این حادثه از 2 نگاه قابل توجه است؛ یکی نگاه نظری و دیگری نگاه عملی. از نگاه نظری باید گفت که اوباما رئیس‌جمهور آمریکا درباره این حادثه با 6 روز تأخیر پیام داد و گفت که "نباید در آمریکا افراد به دلیل دین‌شان مورد حمله قرار بگیرند."

وی افزود: اظهارات اوباما نشان می‌دهد که اگر آزادی بیان به قتل نفس منجر شود، اشکالی ندارد. این تضادهای فکری در ذات حقوق بشر نشأت می‌گیرد.

فقفوری ادامه داد: اگر از بعد عملی بخواهیم به این حادثه نگاه کنیم، خواهیم دید که کشورهای غربی به اسم آزادی بیان 3 مسلمان را می‌کشند ولی اجازه تحقیق علمی درباره هولوکاست را تحریم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با اقداماتی همچون انتشار کاریکاتور در نشریه "شارلی ابدو"، کشف حجاب اجباری در اروپا و آمریکا و نیز حوادثی همچون بمب‌گذاری در شهر "اوکلاهاما" که 20 سال پیش در این شهر به وقوع پیوست، درصدد به راه انداختن موج رسانه‌ای برعلیه مسلمانان هستند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار