دکتر ابتکار گفت: بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی ناشی از بی توجهی به سلامت محیط زیست است و باید همه دستگاه های مرتبط در این خصوص تلاشی جدی داشته باشند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ( وب دا)؛ دکتر معصومه ابتکار در نشست امضاء تفاهم نامه با وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از اینکه، تلاش های دوجانبه وزارت بهداشت و سازمان برای رسیدن به یک برنامه و تفاهم مشترک به بار نشست، گفت: در این جلسه پیرامون سیاستهای مشترک دولت تدبیر و امید و در جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها به یک نگاه مشترک خواهیم رسید که این امر از بابت هم راستا بودن وظایف مان گامی بسیار مهم است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: این دو دستگاه از نظر ماهیت مسئولیت ها و تکالیف هم راستا هستند و ترسیم یک برنامه جدی و مشترک در این خصوص بسیار ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد سازمان بهداشت جهانی، 40 درصد از بیماری ها منشاء آلودگی های زیست محیطی نظیر : آلودگی هوا، خاک و آب دارد که این رقم بسیار قابل توجهی است و باید بررسی شود چرا که بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی ناشی از بی توجهی به سلامت محیط زیست است که باید همه دستگاه های مرتبط تلاش مهم و جدی داشته باشند.

دکتر ابتکار در خصوص اقدامات اولیه انجام شده جهت کاهش آثار پزشکی آلودگی هوا، گفت: یک سری اقدامات تطبیقی  داریم که باید در خصوص آنها آماده سازی صورت گیرد چرا که ابتلا به آسم و آلرژی بخصوص در کودکان خردسال و آثار بلندمدتی که بر سلامت و بهداشت مردم دارد نیازمند بررسی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اذعان کرد: این واقعیتی است که تغییرات شدید اقلیم بخصوص در کشور ما که در ناحیه خشک و کم آبی قرار داریم، بیشتر شده و مسئله بهداشت و سلامت مردم را تحت الشعاع قرار می دهد که در این حوزه سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی کامل دارد تا با هم افزایی یکدیگر اقدامات مناسبی را برای رفع این بحران انجام دهیم.

دکتر ابتکار افزود: تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، بسیج اجتماعی و توجه به امر آموزش مردم در این حوزه برای هر دو دستگاه مهم است بنابراین برنامه سازی های مشترک در شرایط کنونی که بهداشت و سلامت مردم مورد عنایت رییس جمهوری است، می تواند در همکاری های دو دستگاه راهبردی باشد و امیدواریم امضا تفاهم نامه در جهت تحکیم مناسبات و تقویت همکاری های بعدی مفید باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.