ابتکار با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت گفت: باید با مشکل آلودگی گرد و غبار کنار آمد زیرا مشکل قاره‌ای است و تنها کشور ما درگیر آن نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ معصومه ابتکار ريیس سازمان حفاظت از محیط زیست در هجدهمین همایش روز جهانی آسم و آلرژی در بيمارستان امام خمينی(ره) افزود: باید با مشکل آلودگی گرد و غبار هوا کنار آمد زیرا این معضل، مشکلی واقعی است و باهمکاری کشورهای منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی مقدمات مقابله با آن فراهم مي‌شود.

وي بيان داشت: برنامه‌های لازم برای همکاری با کشورهای منطقه انجام شده‌ اما به دلیل مشکلات آنها امکان مطرح کردن آن وجود ندارد بنابراین باید با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح الگوی مصرف آب و اصلاح الگوی کشاورزی خودمان به فکر حل این مشکل باشیم. 

ابتکار ضمن اشاره به ورود گرد و غبار از سوی کشورهای عراق‌، اردن، عربستان و سوریه در دهه اخیر آمار مبنی بر موفقیت‌های بدست آمده در کاهش آلودگی‌های هوا عنوان کرد: تهران در سال گذشته با انجام اقداماتی نظیر بهبود کیفیت بنزین با یورو 4 شدن آن و از رده خارج کردن 350 هزار خودروی فرسوده در مجموع 44روز هوای بهتری داشته و همچنین به وضعیت هشدار که در سال‌های 91 و 92 آلوده بوده دچار نشده است.

وي با بیان آمارهای مشابه از سایر شهرهای کشور نظیر اصفهان و اراک گفت: ما با انجام این اقدامات گسترده توانستیم برنامه‌های خوبی را براي پاکسازی هوای تهران با همکاری 16 دستگاه اجرایی زیربط آغاز کنیم. 

رييس سازمان محيط زيست با اشاره به جابجایی روزانه 3 میلیون نفر توسط مترو مشارکت مردم در تحقق بخش مهمی از اهداف را امری بسزا دانست و گفت: باید مسئولیت‌های شهرداری به درستی تعیین شده و الگوی حمل و نقل شهری به حمل و نقل عمومی مبدل شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
چقدر کنار بیایم ؟فقط گرد وغبار نیس که بعدشم بیماری ریوی وبعد دکتر وعکسبرداری از ریه ... حل کنید مشکل رو خب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
هر وقت دریچه سدها را باز کنید مشکل ریزگردها حل میشود شما به فکر کشاورزی استانهای شمالی و مرکزی هستید در صورتی عمده کشاورزی در استان خوزستان است
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۵:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
یعنی چی باید با گرد و غبار کنار بیایم مگه شما خوزستان زندگی میکنی که میخوای با گرد و غبار کنار بیای.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
خانم ابتکار مگه با آدم ای بیسواد طرفید؟؟؟
شما کافیه بحث انتقال آب بین حوزه ای رو متوقف کنید همین آلودگی هوا رو کم میکنه نمیخواد برید کشورهای همسایه...
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۵:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
بچه من 3 سالشه حبسش کردیم تو خونه که نره مریض بشه همش بهونه بیرونو میگیره بهش بگم چی؟آخه چرا
آخرین اخبار