یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تلاش‌های موفقیت‌آمیز سیاه‌پوستان آمریکا درخصوص استیفای حقوقشان نسبت به کشتار سیاه‌پوستان گفت: مسلمانان هم بخش عمده‌ای از جمعیت آمریکا هستند و می‌توانند امتیازات خود را بگیرند.

مسلمانان همانند سیاه پوستان حقوق خود را از دولت آمریکا استیفا کنند"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ترور سه مسلمان در آمریکا، پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی را پروژه مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها خواند و گفت: در دنیا شاهد رفتارهای تروریستی و تجاوز به مسلمانان از سوی آمریکایی‌ها بوده‌ایم و وقتی هر تجاوزی را به مسلمانان را روا می‌دارند و مورد بازخواست هم قرار نمی‌گیرند، عملا نوعی نژاد پرستی دینی را رواج می‌دهند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آنها با این اقدامات مسلمانان را به عنوان تروریست و کسانی که باید کشته شوند مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نگاه دولتمردان آمریکا اجازه می‌دهد تا گروه‌های نژادپرست و افراطی از این فرصت استفاده کنند و تعرضات خودشان را به مسلمانان بیشتر کنند، اظهار داشت: به همین خاطر به نظر می‌رسد اصل قضیه مربوط به رژیم صهیونیستی و آمریکاست و عناصری که این کارها را انجام می‌دهند، چه سازمان یافته  و چه غیر سازمان یافته تحت تأثیر رفتارهای آمریکا و صهیونیست ها در سایر نقاط جهان هستند.  
وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که رخ داد پیش‌بینی می‌کنم مسلمانان آمریکا روی این قضیه اقدامات دست جمعی انجام خواهند داد و مجموعه نهادهای مدنی که در آمریکا هستند به دنبال این خواهند بود که دولت آمریکا را در این خصوص مورد استیضاح قرار دهند چون این‌ها شهروندان آمریکایی بودند و دولت آمریکا هم باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد و هر آمریکایی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حقوق شهروندی برخوردار است و نباید مورد تعرض قرار گیرد.  
 
کنعانی مقدم بهترین جایی را که می‌توانند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد را مسلمانان آمریکا عنوان کردند گفت: همانطور که سیاه پوستان به عنوان بخش عمده‌ای از جمعیت آمریکا توانستند امتیازات خودشان را بگیرند مسلمانان هم می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار