از طریق پشت بام؛

نجات مادر و سه کودک خردسالش از میان شعله های آتش

‌مدیر عامل آتش نشانی بجنورد گفت: ساختمان سه طبقه دچارحریق شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، علی گودرزی افزود: مقارن با ساعت 17:24 روز جمعه با اعلام یک مورد آتش سوزی در ساختمان شش واحدی واقع در خیابان هنر(چهارراه زایشگاه) بجنورد، آتش نشانان از سه ایستگاه عملیاتی به دلیل حساسیت موضوع به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: نفوذ آتش به طبقات بالا موجب شده بود تا هفت نفر از ساکنین در میان دود و آتش گرفتار شوند.

گودرزی افزود: آتش نشانان در این حادثه به اکیپ‌های اطفاء و نجات تقسیم شده و عملیات اطفاء حریق و نجات را به طور همزمان آغاز کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه به دلیل نبود امکانات نجات، سه شهروند از طریق نردبانی که روی خودروی آتش نشانی گذاشته شده بود، از طریق پنجره با کمک آتش نشانان به محیط امن انتقال داده شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سه کودک خردسال که در میان آن‌ها کودک هفت ماهه هم به چشم می خورد، به همراه مادر در یکی دیگر از طبقات گرفتار شده بودند، که آتش نشانان با تلاشی ستودنی مادر و سه کودک خردسالش را از طریق پشت بام به محل امن انتقال و تحویل نیروهای اورژانس حاضر در محل دادند.

وی توضیح داد: متاسفانه دو نفر از آتش نشانان نیز به دلیل استنشاق دود در محل آتش سوزی دچار دودزدگی شدید شده که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی انباری کردن محل در‌ ورودی به پشت بام‌ را یکی از مشکلات موجود در حادثه‌ی آتش سوزی ذکر کرد و ادامه داد: آتش‌نشانان وقت زیادی را صرف باز کردن مسیر و باز کردن درب جهت خروج دود کردند که این امر باعث تجمع دود زیاد در طبقات بالا شده بود که لازم است تا شهروندان عزیز از انبار نمودن ضایعات در محل مذکور خودداری کنند.



وی تصریح کرد: از ابتدای سال 92 نصب درب دود و بند و مقاوم در برابر حریق بین پارکینگ و پلکان به صورت الزام در دستور کار آتش نشانی قرار گرفته است که اگر در این واحد مسکونی هم این در مورد نظر تعبیه شده بود، دود و محصولات حریق به داخل پلکان نفوذ نمی‌کرد.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: حریق ، بجنورد ، ساختمان ، دود ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.