منابع خبری از سرقت صدها میلیون دلار از بیش از یکصد بانک در سی کشور جهان در جریان یک حمله سایبری پیچیده جهانی خبر دادند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری با استناد به گزارشی که قرار است به زودی توسط  شرکت امنیت رایانه ای کاسپرسکی منتشر شود اعلام کردند در این حمله سایبری گسترده ،  هکرها با استفاده از یک نرم افزار ویژه به مدت طولانی به سامانه های بانکداری در بانک های جهان دسترسی پیدا کرده اند. 

این گزارش می افزاید گروهی از هکرهای روسی ، چینی و اروپایی موفق شده اند بدین ترتیب حدود سیصد میلیون دلار در قالب یکی از بزرگترین سرقت های بانکی در جهان از حسابهای بانکی خارج کنند. 

همچنین به منظور جلوگیری از ردیابی پولهای سرقت شده ، این مبالغ در بخشهای کوچکتر به حساب های بانکی در سراسر جهان فرستاده شده است. 

هکرها بیشتر عملیات سرقت را از بانکهای روسیه انجام داده اند ولی میلیونها دلار پول نیز از بانکهای ژاپن ، هلند ، سوئیس و آمریکا سرقت شده است. 

به موجب این گزارش دسترسی هکرها به نظام های بانکی به حدی پیشرفته و گسترده بوده است که آنها موفق شده اند سامانه های ای تی ام را وادار کنند تا این مبالغ نقدی را در زمان های معین و مکان های مختلف واریز  تا هکرها به راحتی بتوانند آن را برداشت کنند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار