علی اصغر سمنانی ( مشهور به احسان ) بزرگترین تابلوی آیه الکرسی برنزی جهان را وقف آستان مقدس مولی الموحدین حضرت علی (ع) در نجف اشرف کرد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، یک تابلوی بزرگ  آیه الکرسی برنزی در ساوجبلاغ وقف شد.

 این اثر هنری که به گفته خالقش علی اصغر سمنانی  ( مشهور به احسان ) بزرگترین تابلوی آیه الکرسی برنزی جهان است، طی 14 ماه ساخته و در شهریور ماه سال 92 به اتمام رسیده است .

همچنین بر اساس کارشناسی بعمل آمده اوقاف ساوجبلاغ  این تابلو از جنس برنز و گلهای دور از جنس چوب عناب است که با رنگ ، طلایی شده و ارزش آن بیش از 300 میلیون ریال و دارای ابعاد؛ عرض 60/1 متر و طول 20/2 متر است.

براساس این گزارش، سمنانی در این خصوص گفت: با سیر در آیات قرآن و ترکیب آیات آن، ناخودآگاه زیبایی و درخشندگی آیات حق را در جان خود دیدم و این اولین جرقه شروع به ساخت این تابلو بوده است.

لازم به ذکر است ، این اثر هنری وقف آستان مقدس مولی الموحدین حضرت علی (ع) در نجف اشرف بوده و تولیت و نگهداری آن مادام العمر بعهده تولیت آستان مقدس حضرت علی (ع) است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تابلو ، برنز ، وقف ، حرم امام علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار