اسحاق هرتزوگ رییس اردوگاه مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو برای دوره بعد نخست وزیر نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی " فلسطین الان "؛ اسحاق هرتزوگ در نشست خبری از علاقه مندی خود به پیروزی در بیستمین انتخابات کنست " پارلمان " خبر داد و گفت: « من توانمندی سیاسی ام را ثابت کرده ام و ائتلاف با تزیپی لیونی رهبر حزب" جنبش " کودتایی ایجاد خواهد کرد.
هرتزوگ افزود:  آریه درعی رییس حزب شاس حق دارد که بگوید در آینده به ائتلاف دولتی با نتانیاهو خواهد پیوست ولی من در صورتی که فهرست ما بتواند یک کرسی بیشتر از کرسی های حزب لیکود به رهبری نتانیاهو کسب کند دولت آینده را تشکیل خواهم داد.
وی که رییس حزب " کار " در اسراییل است اظهار داشت:  نتانیاهو هیچ ائتلاف آشکاری ندارد. من نخست وزیر آینده هستم. من به آن چه می گویم اعتماد دارم و ثابت کرده ام که قادر به تشکیل ائتلاف های سیاسی هستم.
این رهبر مخالف دولت اسراییل از پاسخ دادن به این سوال که آیا با تشکیل دولت وحدت ملی با نتانیاهو موافقت خواهد کرد طفره رفت و خاطرنشان کرد:  من هیچ تفاهمی با نتانیاهو ندارم. نتانیاهو یعنی شش سال شکست و ناکامی.
 هرتزوگ در توضیح اظهارات آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسراییل مبنی بر این که نتانیاهو و هرتزوگ برای تشکیل دولت ائتلافی آینده برنامه ریزی می کنند تاکید کرد:  من نمی خواهم با نتانیاهو بر سر یک میز بنشینم و گفتگو کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار