عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه زیر ساخت‌های استان خوزستان به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی تخریب شده و نیاز مردم بیش از قول‌هایی است که هیئت دولت سال گذشته در این استان داده‌ بود، گفت: طی این یکسال برخی از قول‌های رئیس‌جمهور عملی شده است.

خالقیحجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحمد سادات ابراهیمی" نماینده شوشتر و گتوند‌ در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نیاز مردم بیش از قول‌هایی است که هیئت دولت سال گذشته در استان خوزستان داده‌ بود، گفت: زیر ساخت‌های این استان به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی تخریب شده و متاسفانه در این دو سال به دلیل نبود اعتبارات برخی پروژه‌ها همچنان راکد مانده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: آب شرب شهری، روستایی و همچنین فاضلاب یکی از مشکلات اساسی شهرستان شوشتر است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت زمان یکسالی که از حضور رئیس‌جمهور در خوزستان می‌‌گذرد برخی قول‌های وی عملی شده است، افزود: اکنون کمربندی شوشتر‌ با اعتباری بالغ بر سی میلیارد تومان و محور اهواز – شوشتر به دزفول در حال احداث است.

سادات ابراهیمی در ادامه بیان داشت: روحانی در سفر استانی خود به خوزستان قول اجرای پروژه‌ آبیاری و زه‌کشی زمین‌های کشاورزی را که موسوم به طرح مقام معظم رهبری است را داده بود که تاکنون بیش از پنجاه و پنج هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان‌ شوشتر آماده شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: برخی از قسمت‌های زمین‌های آماده شده را هم طی این یکسال تحویل داده‌اند و بیش از پنج هزار هکتار زمین کشاورزی از آب سیراب شده و کشاورزان توانسته‌اند از سیستم آبیاری تحت فشار بهره‌مند شوند.

نماینده شوشتر و گتوند‌ خاطرنشان کرد: بحث ممنوعیت و توقف انتقال آب از سرشاخه‌های کارون یکی دیگر از قول‌های رئیس‌جمهور بود که ظاهرا دولت با قرار ندادن هیچ اعتباری برای انتقال آب در لایحه بودجه سال 94 خلاف آن عمل نکرده است اما این دغدغه وجود دارد که مبادا به بهانه آب شرب، آب کشاورزی را انتقال دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار