وزیر نفت گفت: آینده قیمت نفت 40 دلار تصویب شده و صادرات ما نیز یک میلیون و خرده‌ای بشکه (نمی‌خواهم دقیق بگویم است) بنابراین آنچه نصیب ما خواهد شد کمتر از 3 میلیارد دلار است.

درآمد 3 میلیاردی از نفت در سال 94/ اداره حوزه نفت با شرایط فعلی
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه بررسی لایحه بودجه حضور یافت و اطلاعاتی به نمایندگان ارائه کرد.
 
وی افزود: هر کجا بخواهد از نفت مستقل شود خوب است الا حوزه نفت که نمی‌تواند از نفت مستقل شود چرا که ما وابسته به نفت هستیم و ما خود نفت هستیم.
 
زنگنه تصریح کرد: مجلس 14 و نیم درصد برای ما تصویب کرده تا بتوانیم با فروش نفت امور حوزه نفت را اداره کنیم واین در حالی بود که آن زمان صادرات ما نزدیک به 2 و نیم میلیون بشکه در روز بود و قیمت نفت نیز 100 دلار بود که 17 میلیون دلار نصیب ما می‌شد.
 
وزیرنفت بیان داشت: آینده قیمت نفت 40 دلار تصویب شده و صادرات ما نیز یک میلیون و خرده‌ای بشکه (نمی‌خواهم دقیق بگویم است) بنابراین آنچه نصیب ما خواهد شد کمتر از 3 میلیارد دلار است.
 
زنگنه گفت: با این وضعیت ما حتی نمی‌توانیم امور جاری حوزه نفت را اداره کنیم تا چه برسد به سرمایه‌گذاری.  
 
وی تصریح کرد: ما باید ضمن سرمایه‌گذاری در حوزه نفت در میدان‌های مشترک در پارس جنوبی و غرب کارون نیز سرمایه‌گذاری کنیم و مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به این موضوع اشاره کرده‌اند.
 
وزیر نفت اظهار داشت: در شرایط فعلی ما نمی‌توانیم از خارج کشور قرض بگیریم پس راهی که در کمیسیون تلفیق و انرژی و دولت مطرح شد یکی اوراق مشارکت بود و دیگری استفاده از سهم صندوق توسعه ملی.
 
زنگنه تصریح کرد: ما در تحریم هستیم و برای شکستن تحریم باید از منابع داخلی استفاده کنیم یا این که بگوییم میدان‌های مشترک را توسعه نمی‌دهیم چون تحریم هستیم و رو به قبله دراز بکشیم!
 
وزیر نفت اظهار داشت: در سال 90 نزدیک به 21 میلیارد دلار و در سال 91 نزدیک به 19 میلیارد دلار در نفت سرمایه گذاری شده است ولی با این روال در سال آینده سرمایه‌گذاری صفر خواهد بود.
 
زنگنه تصریح کرد: با فرض این که این شرایط ادامه خواهد داشت باید حوزه نفت را اداره کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، نفت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار