معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 گفت: همزمان با آغاز طرح نهضت درختکاری بیش از 80 هزار نهال در منطقه 15 توزیع می‌شود.

رحمان پارسا، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که لزوم توجه و توسعه سرانه‌های فضای سبز در منطقه 15 برای بهبود وضعیت آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین اهداف این منطقه است، اظهار کرد: با آغاز طرح نضهت درختکاری 82 هزار فعال در محلات 20گانه و نواحی 8گانه منطقه 15 توزیع می‌شود.
 
وی ادامه داد: این طرح به منظور افزایش پویایی و چشم‌اندازهای بصری، افزایش سرانه‌های فضای سبز، کاهش آلاینده‌های محیط زیست به ویژه آلایندگی هوا، ارتقای سلامت و رفاه حال شهروندان از نیمه دوم بهمن ماه تا 15 اسفند ماه سال 93 همزمان با روز درختکاری در محلات 20گانه منطقه 15 در دست اجرا است.
 
پارسا تصریح کرد: نهال‌های طرح نهضت درختکاری از گونه‌های مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه 15 اعم از مثمر و غیرمثمر انتخاب شده‌اند و در معابر، بوستان‌ها، حاشیه بزرگراه‌ها و منازل شهروندان، مراکز اداری و... کاشته می‌شوند.
 
وی در پایان گفت: توزیع 82 هزار نهال با توجه به شرایط اقلیمی منطقه 15 در محلات 20گانه، کاشت نهال در منازل شهروندان با حضور کارشناسان فضای سبز، بازدید و رسیدگی کارشناسان فضای سبز از نهال‌های کاشته شده، توزیع اقلام آموزشی، بروشور پکیج‌های آموزشی کاشت، نگهداری و حفظ درختان در منازل شهروندان از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 15 است.
 
همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 137 و شماره تلفن 33874000 برای کاشت نهال با حضور کارشناسان فضای سبز اقدام کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار