فرمانده انتظامی تویسرکان از کشف 27 قطعه عتیقه مربوط به دوره‌های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه و دوره معاصر در این شهرستان خبر داد.

پلیس سکه‌های دوران هخامنشی را کشف کرد/ مرد تبهکار قبل از فروش عتقیه‌جات با ارزش دستگیر شد
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ قاسم قربانی اظهار کرد: روز گذشته کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی کالای قاچاق این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان و حین کنترل محور کنگاور به تویسرکان به یک دستگاه خودروی سواری روآ مشکوک شدند که پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مشخص شد که حامل اموال و اشیاء عتیقه و قدیمی است.
 
وی گفت: در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد 12 عدد سکه تاریخی به همراه تعدادی اقلام شامل پیمانه نقره، بدنه فلزی قلیان، کشکول چوبی، سپر فلزی، سینی فلزی، سطل فلزی و آبریز فلزی (مشربه)، شکلات خوری فلزی، تسبیح و نخل گردنی، گردنبند و پیشانی بند اسب کشف شد.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: با دعوت از کارشناس اداره میراث فرهنگی در خصوص اشیاء مکشوفه مشخص شد 12 عدد سکه و یک عدد پیمانه نقره مربوط به دوره‌های هخامنشی، عثمانی، صفویه، قاجاریه بوده و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی بوده ومابقی اشیاء مربوط به دوره معاصر است.
 
وی افزود: متهم اهل و ساکن شهرستان خمین از توابع استان اصفهان است که اشیاء مکشوفه را از خمین بارگیری کرده و قصد انتقال آن را به تویسرکان داشته که با هوشیاری کارکنان پاسگاه ایست و بازرسی این شهرستان توقیف و در امر فروش آنها ناکام ماند.
 
قربانی در خاتمه بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه اشیاء عتیقه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار