رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی به طور چشم گیری از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می‌کاهد.

سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز در تالار شورای شهر برگزار شد، با اشاره به آلودگی‌های استان‌های جنوبی، اظهار کرد: آلودگی هوا در استان‌های بوشهر و ایلام مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورده است که در این زمینه نیازمند یک حرکت جهادی برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: تهران درگیر این مشکل است و این آلودگی امراض و ناهنجاری‌های بسیاری را برای همشهریان به وجود آورده است که می‌توان با راه‌کارهای اساسی از جمله پیش بینی افزایش بودجه‌ در وسایل حمل و نقل عمومی این مشکل را برطرف کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امیدواریم مبالغ خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود و دولت همکاری لازم را در این زمینه با شهرداری داشته باشد تا بتوانیم حمل و نقل عمومی را به منظور کاهش آلودگی هوا گسترش دهیم.

چمران با بیان اینکه سرمایه گذاری و حمل و نقل عمومی یکی از راه‌کارهای کاهش هزینه‌های درمان است، گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت‌های حل و نقل عمومی، راهکار اساسی در کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است که جامعه‌ی امروز ما به شدت نیازمند این سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیازمند اعتبارات ملی هستیم و شهرهای بزرگی همچون اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز و شهرهایی که دارای مترو هستند، نیازمند این مساعدت هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار