مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری مترو با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است، گفت: اتفاقات مهم و ویژه ای در حوزه مترو به وجود آمده و تا پایان سال بیش از 18 کیلومتر مترو در شهر تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری مترو در شبگردی اصحاب رسانه که شب گذشته (سه شنبه) در شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برگزار شد با بیان اینکه امروزه به راحتی می توانیم از بومی شدن صنعت مترو در ساخت و ساز یاد کنیم، اظهار کرد: نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو برای اولین بار در کشور برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه به طور میانگین هفته ای 420 متر تونل در شهر تهران مترو ساخته می شود، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح قسمت های شمالی خط سه مترو تهران باشیم.

نایبی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری این است که مترو در اولویت اصلی برنامه های شهرداری تهران باشد، تصریح کرد: از سال ۷۴ تاکنون ۱۵۲ کیلومتر مترو در سطح شهر تهران ساخته شده که تا پایان امسال نیز شاهد افتتاح بیش از ۱۸ کیلومتر مترو خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری مترو با اشاره به اینکه 2 تا 3 میلیون و 500 هزار نفر مسافر روزانه در سطح شهر تهران با مترو سفر می کنند، ادامه داد: امیدواریم که با توسعه مترو بتوانیم خدمات آسان تری را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه های انتخاب مردم برای سفر با مترو بحث امنیت، سرعت و دقت است، افزود: متاسفانه کوچکترین مشکلی در حرکت قطارها باعث اختلال در سیستم کاری شرکت بهره برداری مترو می شود و به دنبال راهکاری هستیم که دیگر این مشکلات ایجاد نشود.

نایبی ادامه داد: شهرداری تهران در شرایطی مترو را بهره برداری می‌کند که سال‌هاست تحریم‌ها مشکلات فراوانی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است و به همین منظور در تلاش هستیم تا با خود کفایی بتوانیم بخشی بزرگی از مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری مترو با اشاره به استقبال خوب شهروندان از سفر با مترو، گفت: افتخار بزرگی است که با تمام مشکلات موجود می توانیم به مردم خدمات رسانی کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دریافت مطالبات دولت درخصوص یارانه بلیط مترو گفت: در بحث یارانه بلیط یک سوم سهمیه مربوط به دولت است که تاکنون 70 میلیارد تومان آن برای یک سال پرداخت شده است و یک سوم مربوط به شهرداری تهران است و سهم سوم نیزمربوط به مردم می شود که در هنگام خرید آن را پرداخت می کنند.

نایبی با تاکید بر اینکه پول گرفته شده از دولت صرفا برای قطارهای آسیب دیده از سیلاب مصرف می شود، گفت: در حال حاضر هیچ پله برقی خرابی در مترو وجود ندارد و همه آنها از ایمنی کامل برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت از درب‌های شیشه‌ای استفاده می شود، تصریح کرد: درب‌های شیشه‌ای در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت استفاده می شود و در صورت مثبت بودن این طرح از آن در سایر خطوط دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور دست فروشان و متکدیان در مترو باعث بر هم ریختن آرامش شهروندان و کاهش امنیت می شود، گفت: برای مقابله با این پدیده در حال تهیه‌ی طرح جامعی هستیم که در صورت رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب تمامی نهادهای اجتماعی، قضایی و انتظامی و همچنین بهزیستی نیز باید ما را در این امر یاری دهند.

نایبی ادامه داد: شهرداری تهران با وجود تمامی مشکلات و کمبودهای مالی نوسازی قطارهای فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه با بومی سازی می توانیم وابستگی خود را به کشورهای دیگر کاهش دهیم، تصریح کرد: ما باید به قطعه سازان کشور فرصت حضور در عرصه را بدهیم تا با این امر شاهد آن باشیم که همه قطعات مربوط به مترو در کشور تولید و دیگر نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

وی با اشاره به وجود هزار و 200 واگن در شهر تهران گفت: امیدورایم که از 15 اسفند ماه بتوانیم  زمان حرکت قطارها را تا 50 درصد کاهش دهیم و شاهد رضایت مندی شهروندان از اقدامات شهرداری باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران
در پاسخ به سوال  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قول این شرکت برای پله برقی دارشدن تمام خطوط مترو چه شد، گفت: من در این بار قول ندادم. فقط گفته ام پله برقی هایی که خراب است را درست می کنم چرا که ساخت پله برقی نیاز به فضا سازی دارد و در ید قدرت ما نیست. پله های معمولی قابل تبدیل به پله برقی نیستند.

خبرنگاران به اسم خود درخت غرس می کنند

شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه درهفته درخت کاری خبرنگاران در بوستان گفتگو به اسم خود درخت غرس می کنند، عنوان کرد: شهرداری تهران امسال طرح کاشت 5 میلیون درخت را در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از بهانه جویی ها و فتنه انگیزی ها باعث اتفاقات ناگوار برای شهرداری می شود، گفت: متاسفانه هفته گذشته 27 نفر از کارمندان شهرداری به جهت قطع 5 درخت مورد ضرب و شتم افراد شرور قرار گرفتند اما شهرداری به جای جنجال در سکوت به کار خود ادامه داد.

گیل آبادی افزود: امسال به همراه مناطق 22 گانه و سازمان های شهرداری تهران با آسمان آبی و زمین پاک به استقبال بهار 94 می رویم و این را تا پایان مهرماه ادامه خواهیم داد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه زیرساخت ها برای اجرایی شدن خط سفید و پسماند تا پایان سال جاری آماده می شود، ادامه داد: بیش از 35 درصد رانندگان پشت خط عابر پیاده ایست می کنند و همچنین در تفکیک زباله 15 درصد افزایش داشته ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار