تالاب های انزلی، امیر کلایه و کیا کلایه در استان گیلان هم اکنون بیشترین میزان طبیعت گردان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: با شروع فصل زمستان و آغاز مهاجرت پرندگان بسیار زیبا به تالاب های استان، شکل دیگری از گردشگری در استان گیلان شکل گرفته است.

حمیدرضا آذر پور، ادامه داد: در این میان تالاب های انزلی در بندر انزلی، امیر کلایه در لاهیجان و کیاکلایه در آستانه اشرفیه بیشترین میزان طبیعت گردان را به خود اختصاص داده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: همچنین در تالاب های ساحلی لنگرود شاهد ورود قوهای مهاجر هستیم که خود جاذبه ای منحصر به فرد است.

وی تاکید کرد: در تعطیلات آخر هفته تعداد طبیعت گردان علاقه مند به پرنده نگری در این تالاب ها بیش از پیش افزایش می یابد.

این مقام مسئول در استان گیلان همچنین به افزایش ورود تورهای دانشجویی به تالاب استان با هدف پرنده نگری خبر داد.

آذر پور با تاکید براینکه گردشگری در استان گیلان فقط به فصل گرما اختصاص ندارد گفت: در فصل سرما نیز شرایط آب و هوایی مناسبی در سواحل گیلان حکمفرماست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان،خاطرنشان کرد: همین امر باعث می شود تا گردشگری در سواحل و تالاب های آن در زمستان نیز رونق داشته باشد.

آذر پور عنوان کرد:مهمترین دغدغه ما در بهره برداری گردشگری از تالاب ها به گونه ای است که حتی کمترین آسیب محیط زیستی را متوجه آن نکند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سایر تالابهای ساحلی استان نیز شاهد آغاز عملیات احیا و حفاظت با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست باشیم.

این مقام مسئول در استان گیلان گفت: باید شرایطی فراهم شود که باتبلیغات گسترده گردشگرانی که با جاذبه های سواحل و تالاب های ساحلی گیلان در ایام زمستان اطلاعی ندارد، آگاهی بخشید تا به این ترتیب شاهد ورود حجم بالای گردشگران به گیلان در ایام زمستان همچون فصل های بهار و تابستان نیز باشیم.

آذر پور تاکید کرد: گردشگری تالاب ها هنوز آنطور که شایسته است در کشور مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که این نوع گردشگری می تواند علاوه بر جذب گردشگران داخلی باعث افزایش ورود گردشگران خارجی نیز شود.

به گفته وی، هم اکنون تمام تالاب های کشور از ویژگی های منحصر به فرد طبیعی خودشان برخوردارند که در صورت انجام برنامه ریزیهای دقیق می توان به اهداف گردشگری در این تالاب ها دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این اهداف مستلزم همکاری ارگان های مربوطه از جمله سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سازمان محیط زیست است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: در این میان نباید از نقش با اهمیت و موثر تشکل های مردم نهاد غافل ماند./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار