مریم هاشمی سرمربی تیم والیبال بانوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بانوان والیبالیست ایرانی پتانسیل بالایی دارند و برای رسیدن به جایگاه‌های مطلوب نیاز به دیدن میادین بین المللی بیشتر دارند.

ارتقاء سطح والیبال بانوان ملموس و محسوس است/از زیر ۲۳ ساله توقع خاصی نداشته باشیدمریم هاشمی سرمربی تیم والیبال بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: سطح کیفی لیگ امسال نسبت به سنوات قبل بسیار بالا‌تر بود، چون بازیکنان تیم ملی در دیگر تیم‌ها پخش شده بودند، این موضوع رقابت‌های لیگ را تنگاتنگ و حساس کرده بود.   
 
وی خاطرنشان کرد: حضور تیم‌های ملی بانوان در مسابقات آسیایی و برون مرزی باعث شده تا ملی پوشان و دختران والیبالیست تجارب زیادی را کسب کنند و بتوانند مهارت‌های خود را به خوبی در طول لیگ به نمایش بگذارند و در طول لیگ در اجرای تاکتیک‌های تیمی و تکنیک‌های فردی با پختگی کامل عمل کنند.   
 
سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان در ادامه یادآور شد: حضور ملی پوشان و دختران والیبالیست در اردوهای تمرینی و تدارکاتی باعث ارتقاء سطح کار آن‌ها می‌شود. امیدوارم تمرینات در قالب تیم ملی به صورت منظم و منسجم دنبال شود.   
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در لیگ امسال نمی‌شود گفت که داوری‌ها عالی و صددرصد بدون نقص بود، ولی اشتباهات ناخواسته و بدون هیچ گونه قصد و غرضی صورت می‌گرفت. اشتباه در کار قضاوت امری طبیعی است و به هیچ عنوان اشتباهات داوری عامل برد و یا باخت تیم‌ها در لیگ امسال نشد.   
 
هاشمی در خصوص حضور برخی تیمهای ضعیف در لیگ امسال، گفت: بجز 4 تیم بر‌تر لیگ امسال تیم‌های ارومیه و فارس از نظر فنی تفاوت زیادی با دیگر حریفان خود داشتند. معتقدم اگر به این استان‌ها هم بودجه اختصاص دهند، به طور حتم تمام پتانسیل والیبال ارومیه و فارس گردهم جمع شده و می‌توانند تیم‌های قدرتمندی روانه لیگ کنند.   
 
وی تصریح کرد: ارومیه برای نخستین بار بود که در لیگ بانوان تیمداری می‌کرد، هر ۲ تیم ارومیه و فارس در دور برگشت مسابقات لیگ عملکرد قابل قبول و بهتری را نسبت به دور رفت از خود به نمایش گذاشتند و این امر حاکی از آن است که در صورت تمرین بانوان والیبالیست این استان‌ها هم می‌توانند در میان قدرت‌های مدعی لیگ بر‌تر حرفی برای گفتن داشته باشند.   
 
سرمربی تیم والیبال دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ توانستیم جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را به خود اختصاص دهیم. طی صحبت‌هایی که با معاونت دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، حضورمان در این پیکار‌ها که شهریورماه سال جاری در ویتنام برگزار می‌شود قطعی است. با توجه به اینکه این رقابت‌ها با هدف انتخابی مسابقات جام باشگاه‌های جهان برگزار می‌شود، سطح کیفی سنگین تری نسبت به پیکارهای سنوات قبل دارد. با توجه به داشتن زمان ما پس از حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تمرینات را برای حضور در جام باشگاه‌های قاره کهن آغاز خواهیم کرد.   
 
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان زیر ۲۳ سال در خصوص تشکیل اردوهای تدارکاتی این تیم اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا رده سنی زیر ۲۳ سال اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود. ما تمرینات تیم ملی را بلافاصله پس از پایان لیگ آغاز و دنبال کردیم. اولین مرحله تمرینات را با حضور ۲۷ بازیکن انجام و قرار است در طول پنج روز تمرین به خوبی کار غربالگری را انجام دهیم. به دلیل نداشتن زمان کافی باید خیلی سریع و در مدت کوتاه تعداد ملی پوشان را به حد معقول برسانیم تا با ارنج اصلی تمرینات را دنبال کنیم.   
 
هاشمی یادآور شد: در این رقابت‌ها تیمهای بر‌تر به مسابقات قهرمانی جهان راه می‌یابند. ما برای اولین بار است که در این پیکار‌ها شرکت می‌کنیم. نباید مسئولان از تیم زیر ۲۳ سال ایران توقع خاصی در این مسابقات داشته باشند، چون بی‌تجربه‌ترین تیم حاضر در این پیکار‌ها تیم ایران است. گفتنی است؛ مسابقات والیبال قهرمانی زنان زیر ۲۳ سال قاره آسیا از یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در کشور فیلیپین آغاز می‌شود. هنوز وضعیت هم گروهان تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در این دوره از رقابت‌ها مشخص نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار