«هادی محمدیان» در ارتباط با حضور فیلمش در جشنواره رویش گفت: از این جهت كه فیلم سینمایی «شاهزاده روم» به دین اسلام نیز می‌پردازد می‌تواند حضور خوب و موفقی در جشنواره داشته باشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ هادی محمدیان گفت: حضور در چنین جشنواره‌ای برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد چرا كه محوریت این جشنواره دینی است. نكته مهمی كه در این فیلم وجود دارد قصه مشتركی بین دین مسیح و اسلام است كه خود جذابیت خاصی را ایجاد می‌كند و می‌تواند مخاطبان گوناگونی را جذب خودش كند. در این فیلم میسحیان و مسلمانان می‌توانند نقطه مشتركی برای تلاقی و نزدیك شدن به هم بیابند.  

 «شاهزاده روم» هم حرف جهانی دارد هم مخاطب جهانی 

محمدیان با اشاره به اینكه انیمیشن «شاهزاده روم» در فجر مخاطبان را غافلگیر كرد گفت: در جشنواره فیلم فجر برای این فیلم اتفاق خوبی افتاد و در مجموع «شاهزاده روم» سطح توقع سینمای ایران را از انیمیشن بالا‌تر برد. این انیمیشن با توجه به امكانات سخت افزاری كه در سینمای ما وجود دارد چندین گام رو به جلو حركت كرد. صنعت سینمای ما به دلیل تاثیرگذاری و همچنین نمایان كردن اهداف خود به پیشرفت در بخش انیمیشن نیاز دارد تا بتواند حرف جهانی خود را در بستر یك اثر سینمایی كه با استاندارد‌های جهانی مطابقت دارد بزند.  

تسخیر سینما در دهه ۹۰ توسط انیمیشن ساز‌ها 

وی در ادامه افزود: پیش بینی من این است كه دهه ۹۰ برای سینمای ایران شكوفایی انیمیشن خواهد بود با توجه با آثاری كه در حال تولید است به لحاظ نیروی انسانی نشان داده‌ایم كه در این زمینه به بلوغ رسیده‌ایم. انیمیشن می‌تواند دریچه جدیدی را برای سینمای ایران در جهان باز كند تا بتواند حرف‌های دینی خود را در آن بستر به گوش جهانیان برساند.  

محمدیان خطاب به مدیران فرهنگی گفت: مدیران فرهنگی باید توجه داشته باشد كه انیمیشن یك موضوع استراتژیك برای سینمای ما است در این بخش انیمیشن می‌تواند باعث غافلگیری سینمای ایران بشود در نتیجه همكاری بیشتر آن‌ها را می‌طلبد. امیدوارم در اكران خارج از ایران اتفاق خوبی برای این فیلم بیافتد. انیمیشن به لحاظ جذابیت‌های بصری كه دارد می‌تواند به راحتی حرف دینی این فیلم را به مخاطب برساند و مخاطبان مسلمان و مسیحی را در كنار هم بنشاند. قرار است این فیلم در كشور‌های عربب، فرانسه و اسپانیا نیز اكران شود.  
 
یادآور می شود، نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش از 5 تا 7 اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن 8 اسفند در تالار اندیشه برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار