تحقیق جدیدی درباره بیماران مبتلا به مشکلات حاد کلیوی انجام گرفته است که اظهار می‌کند، رژیم غذایی سرشار از اسید می‌تواند خطر نارسایی کلیوی را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محقق tanushree banaryee  و همکارانش آزمایشی انجام دادند که آیا رژیم غذایی حاوی اسید می‌تواند نقشی داشته باشد، میزان اسید کم در میوه‌ها و سبزیجات به وفور دیده می‌شود در حالیکه اسید زیاد بیشتر در گوشت وجود دارد.

محققان اطلاعات مربوط به 1986 نفر بزرگسال دارای مشکلات حاد نارسایی کلیوی شرکت کننده در مطالعات ملی سلامت و تغذیه را تحلیل کردند که نمونه‌ای عظیم از افراد ساکن در جامعه بیماران برای مدت 14.2 سال مورد پیگیری قرار گرفته‌اند.

این گروه دریافتند که میزان بالای اسید در رژیم غذایی به شدت با پیشرفت نارسایی کلیوی در بیماران مرتبط است، بیمارانی که دارای رژیم غذایی سرشار از اسید هستند، 3 برابر بیشتر از بیماران دارای رژیم غذایی کم اسید از نارسایی کلیوی رنج می‌برند.

 بیماران دارای نارسایی کلیوی باید توجه بیشتری به رژیم غذایی مصرفی سرشار از اسید داشته باشند تا پیشرفت نارسایی کلیوی را کاهش دهند، همچنین به کارگیری دستورالعملهایی مانند کاهش مصرف دارو کلیوی و اجتناب از سموم کلیوی توصیه می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: گوشت ، کلیه ، تغذیه ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار