نماینده آیت‌الله سیستانی از همه گروه‌ها و طرف‌های عراقی خواست قدردان فداکاری‌های نیروهای بسیج مردمی در مبارزه با گروه جنایتکار داعش باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در حرم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز در حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی اقدام گروه داعش در کشتن مصری ها در لیبی را دلیلی بر ادامه جنایت های این گروه تروریستی و افزایش نفوذ آن دانست و از همه طرف ها و گروه ها در عراق نیز خواست قدردان جانفشانی های نیروهای بسیج مردمی باشند.

وی گفت: مسئولیت ملی، شرعی و اخلاقی برای همه طرف ها و گروه های عراقی چه گروه های سیاسی و چه گروه ها دینی یا رسانه ای ، ایجاب می کند که قدرشناس جانفشانی های نیروهای مسلح و نیروهای مردمی داوطلب باشند.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها دو یا سه شهید در راه دفاع از عراق و مقدسات آن تقدیم کرده اند. اگر مواضع و فداکاری های این قهرمانان نبود، شاهد سوزاندن، به اسارت گرفتن و تجاوز و جنایت های دیگری در عراق بودیم.

نماینده آیت الله سیستانی در حرم حسینی تاکید کرد: آنچه از توسعه نفوذ داعش و ادامه جنایت های ددمنشانه آن که منافی ارزش هاست می بینیم و آخرین این جنایت نیز جنایت علیه مصری های بی گناه بود، به وضوح نشان دهنده وضعی است که اگر فتوای تاریخی مرجع عالی قدر دینی و لبیک گسترده داوطلبان به این ندا نبود، ممکن بود عراق و بلکه سراسر منطقه با آن مواجه شود.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وقوع فاجعه در منطقه «البغدادی» در غرب شهر الرمادی هشدار داد و از دولت عراق و طرف های مختلف خواست برای جلوگیری از چنین فاجعه ای به طور فوق العاده و فوری تلاش کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از اهالی منطقه البغدادی خواستار دخالت فوری برای نجات این منطقه، به ویژه مجتمع مسکونی هستند که گروه های داعش آن را محاصره کرده اند و علاوه بر شرایط سختی که به علت نیاز به مواد غذایی و دارویی دارند، صدها نفر نیز در معرض قتل و کشتار قرار دارند.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی در این خصوص اعلام کرد که عتبات مقدس برای ارائه کمک در صورت فراهم شدن تسهیلات آمادگی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار