وزیر بهداشت، برخی مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع ابولا بویژه در تبریز را شایعه خواند و گفت :موضوع از سوی برخی سایتها به نادرستی انتقال داده شده بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه رونمایی از سامانه صدور پروانه مطب ، گفت: موج آنفلوانزا هر سال وجود داشته و البته این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و سالانه در تمام دنیا مشاهده می‌شود.

 وی در پاسخ به سوالی درباره آمار بروز آنفلوانزا در کشور اذعان داشت : متاسفانه سیستم ثبت در کشور نداریم. اما در زمینه این مورد خاصی که اخیرا در تبریز مطرح شده بخشی مربوط به اشتباه یکی از همکاران ما بود و بخشی هم مربوط انتقال نادرست این موضوع از سوی برخی سایت‌ها بود.

افزایش صادرات دارو به عراق به بالای 200 میلیون دلار
وی همچنین درباره دستاوردهای سفرش به عراق گفت: وزیر بهداشت عراق گروه دارو و تجهیزات ایرانی را یک پله ارتقا داد که این امر برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم؛ به طوری که در سال اول میزان صادرات به این کشور به بالای 200 میلیون دلار افزایش یابد.

وی افزود :همچنین در حوزه صادرات تجهیزات به عراق نیز مقرر شد که دیگر نیازی به سیستم ثبت نباشد و در زمینه ساخت بیمارستان و همچنین توریسم سلامت هم توافقاتی صورت گرفت.

 وزیر بهداشت درباره اقدامات انجام شده برای کنترل و مبارزه با ریزگردها در سفر عراق خاطرنشان کرد: در این زمینه بررسی های لازم انجام و تفاهم نامه ای هم امضا شد.

هاشمی اولویت عراق را مساله امنیت این کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسایل این چنینی  عنوان کرد و خاطرنشان ساخت :نگاه آنها به این موضوع واقع بینانه تر از ماست و آنها این موضوع را سیاسی نکردند و معتقدند که مساله ریزگردها از کشورهای دور و نزدیک و از سالهای دور وجود داشته است.



انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.