رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه گفت: برج‌های تاریخی ده‌قلو و ۱۸قلوی مبارکه که در محله لنج زیباشهر شهرستان قرار گرفته‌اند، با بودجه‌های اختصاص یافته از سوی مسئولان مرمت می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ولی‌الله رهبری با اشاره به اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای مرمت آثار تاریخی در شهرستان مبارکه اظهار داشت: مرمت این 2 برج ارزشمند با اعتبار 450 میلیون ریال از 20 بهمن امسال شروع شده است.

وی با بیان اینکه این 2 برج بسیار ارزشمند و منحصر به فرد هستند و قابلیت ثبت جهانی دارند، تصریح کرد: اقدامات جدی برای مرمت این برج‌های تاریخی اجرا شده و به دنبال رفع مشکلات سازه‌های تاریخی شهرستان مبارکه هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه با اشاره به برنامه‌های حمایت از صنایع دستی بیان کرد: برای توسعه صنعت پاک صنایع دستی در شهرستان 45 نفر به صورت رایگان توسط هنرمندان در رشته‌های میناکاری، چرم دوزی و قلم زنی آموزش دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد پس از آموزش مجوز دریافت می‌کنند که به اشتغال‌سازی آنها کمک می‌کند و در این راستا می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.

رهبری با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای صنایع دستی گفت: تسهیلات در بخش وام مشاغل وام خانگی است که تا 4 میلیون تومان پرداخت می‌شود بهره این وام تا سال گذشته 4 درصد بود که متاسفانه در سال جاری 22 درصد توسط دولت افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: مرمت ، برج ، ده قلو ، مبارکه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.