برف میهمان اردبیل؛

بارش سنگین برف ؛ تعطیلی مدارس در اردبیل

بارش سنگین برف در دومین روز از اسفند ماه چهره استان اردبیل را سفید پوش کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بارش سنگین برف که از دیشب همرا با کولاک در شهرهای مختلف استان اردبیل آغاز شده باعث شده که تردد در محورهای کوهستانی این استان به سختی و با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی انجام شود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد بارش برف در همه نقاط استان اردبیل از دیشب آغاز شده و تاکنون بیشترین برف نیز از شهر نیر و سرعین با 17 سانتی‌متر گزارش شده است.

بر همین اساس در شهرهای شمالی استان اردبیل نیز بارش برف و بارندگی‌ها ادامه دارد و این سامانه بارشی که تا اواخر وقت فردا ادامه دارد در برخی از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همراه با مه غلیظ و بوران و کولاک است که به کاهش دید نیز منجر شده است.

پلیس راه استان نیز اعلام کرد: محورهای کوهستانی و صعب‌العبور این استان اعم از صائین، اسالم، حیران، بودالو و دیگر محورهای کوهستانی این استان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر نیست و در عین حال کولاک شدید دید رانندگان را کاهش داده و به کندی تردد منجر شده است که از هموطنان خواسته شده در صورت ضروری نبودن سفر از انجام سفر در محورهای کوهستانی استان اردبیل پرهیز کنند.

امدادرسانی به حادثه دیدگان در جاده ها

پلیس راه به همراه هلال احمر و راهداری از شب گذشته تاکنون به بسیاری از رانندگان در راه مانده امدادرسانی کرده و زمینه‌ای را فراهم کرده تا تردد به سهولت انجام شود.

در پی بارش شدید برف در استان اردبیل بسیاری از رانندگان در اثر کولاک شدید در جاده های مواصلاتی استان گرفتار شده اند که با تلاش شبانه روزی ماموران هلال احمر امدادرسانی حادثه دیدگان با جدیت دنبال می شود.

تعطیلی مدارس در شهرستانهای مختلف استان اردبیل

به دنبال بارش برف و برودت هوا و بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس شهرهای نمین، نیر و خلخال در نوبت صبح و عصر در تمام مقاطع تعطیل شد.

بر همین اساس مدارس اردبیل، ارشق، انگوت، خورش‌رستم، سرعین، گرمی، لاهرود، مشگین‌شهر و هیر در نوبت صبح و کلیه مقاطع تحصیلی و در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، شاهرود و اصلاندوز مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی هم تعطیل شد.

بارش شدید برف در استان اردبیل علارقم مشکلات اساسی در تردد خودروها باعث خوشحالی اهالی استان اردبیل به ویژه کشاورزان منطقه شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، سنگین ، برف ، تعطیلی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.