رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه 18میلیون سفر درون شهری درتهران اتفاق می‌افتد و 23 درصد جا به جایی‌ها توسط تاکسی‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تاکسیرانان برتر که امروز(شنبه) در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد با اشاره به مفهوم هوش فرهنگی در علم مدیریت اظهار کرد: هوش فرهنگی به ویژه در هزاره سوم که ارتباطات در آن  به عنوان یک شاخص به شدت تعیین کننده است، یکی از شاه کلیدهای موفقیت مدیران ارشد سازمان‌های بزرگ است.
به گونه‌ای که علمای علم مدیریت ادعا می‌کنندمدیرانی می‌توانند امروزه در شرایط ویژه پیش امده موفق باشند که از هوش فرهنگی بالایی  برخوردار هستند.
وی در ادامه افزود: این ویژگی منحصر به فرد که بسیاری از مدیران سازمان‌های بزرگ آنرا ندارند در تاکسیرانان به ویژه در خط کلانشهر تهران که معجونی از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است، دیده می‌شود.
حسینی تصریح کرد: همچنین شاهد هستیم تعداد انگشت شمار تاکسیرانان فاقد این ویژگی قالبا دچار مشکل می‌شوند و روزانه چندین و چند بار به دلایل مختلف به مشاجره و جر و بحث می‌پردازند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با بیان  اینکه روزانه حدود 18میلیون سفر درون شهری در تهران اتفاق می‌افتد تاکید کرد: 23درصد از جابه جایی‌ها به میزان 4.5 میلیون سفر توسط تاکسی‌های تهران صورت می‌گیرد که این جا به جایی‌ها کاملا در فرآیند ترافیک شهر تهران اثربخش است.
حسینی با اشاره به اینکه موفقیت هر طرحی که از طرف مدیریت شهری اجرا می‌شود به عملکرد تاکسیرانان وابسته است گفت: به عنوان مثال سهم عمده تاکسیرانان در جا به جایی مسافرها می‌تواند کلید موفقیت طرح خط سفید به عنوان راهبردی که منجر به سازماندهی کلیدی شهر تهران شود، باشد.
وی ادامه داد: به گفته علمای علم جامعه شناسی یک فرد می‌تواند بنا به عملکرد خود تعداد زیادی از افراد اطراف خود را تحت تاثیر قرار دهد که همان کنش را انجام دهند از این رو قطعا یک راننده تاکسی در یک خیابان اگر حرکت بین خطوط را رعایت کند می‌تواند بر روی سایر رانندگان نیز تاثیر گذاشته و آنان را ملزم به رعایت طرح خط سفید کند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ذات انسان‌ها طالب زیبایی است یادآور شد: یکی از مسائلی که امروزه به شدت باعث ناملایمات در سطح معابر می‌شود این است که ترافیک خط تهران بی‌نظم است و منظم کردن این ترافیک می‌تواند سقف قابل توجهی از مشکل را حل کند.
حسینی در پایان گفت: شهروندان بیشتر از بی‌نظمی گله دارند از این رو باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم محیط زندگی را زیباتر کنیم چراکه یکی از کارآمدترین جلوه‌های زیبایی در هر شهر نظم رانندگی است که می‌تواند بر روح و روان شهروندان تاثیر مثبت بگذارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: تاکسیرانی ، راهور ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار