فرهادی گفت: طی ملاقاتی که با وزرای علوم کشورهای جنبش عدم تعهد داشته‌ام این کشورها مشتاق همکاری علمی با ایران هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت اجلاس وزاری علوم فناوری و نو آوری جنبش عدم تعهد برگزار می‌شود طی ملاقات با وزیر علوم فیلیپین؛ گفت: امیدوارم این اجلاس دستاوردهای خوبی را در زمینه علم و فناوری داشته باشد.

وی افزود: روابط ما با فیلیپین به حدود50 سال قبل بر می‌گردد بین دانشگاههای ایران و فیلیپین و مراکز تحقیقاتی تفاهم نامه همکاری مشترک وجود دارد و این همکاری بیشتر در زمینه برنج و کشاورزی و دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی است و هم اکنون مرکز تحقیقات برنج فیلیپین یک مرجع معتبر در سطح دنیا به شمار می‌آید و این در حالی است که مراکز پزشکی بخصوص دپارتمانهای پزشکی فیلیپین بسیار فعال و پیشرفته هستند. 

در ادامه وزیر علوم فیلیپین ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت ایران برای کمک‌هایی که در سیلی که اخیرا در فیلیپین رخ داده است تشکر کرد و اظهار داشت: ما از دستاوردهای عملی و فناوری ایران در زمینه بیو تکنولوژی و نانو و ماهوراه آگاه هستیم و خواستار همکاری با کشور و دانشمندان ایران در زمینه علوم مختلف و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌آی هستیم.  

در ادامه محمد فرهادی، اظهار داشت: کشور ما در زمینه نانو تکنولوژی و پزشکی هسته‌ای دستاوردهای خوبی داشته است و هم اکنون ما آمادگی بورسیه شدن دانشجویان فیلیپین را در دانشگاههای خود و البته تبادل استاد و دانشجو را داریم.  

وزیر علوم فیلیپین نیز در ادامه گفت: ما در واقع اخیرا آیین نامه‌ تحقیق و توسعه را تدوین کردیم و می‌خواهیم به خودکفایی برسیم و به این اعتقاد داریم که ایران به خودکفایی رسیده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار