دکتر محمد آقاجانی گفت: حوزه درمان در گذشته درگیر مشکلات عدیده‌ای در حوزه هزینه‌های بالا و کمبود فضا و تخت بود که در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت توانسته تا حد زیادی موجب تغییر دیدگاه‌ها و حفاظت از مردم در مقابل هزینه‌های سلامت شود.

آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: منتقدان طرح تحول سلامت معتقدند سرمایه گذاری در بخش درمان، اتلاف منابع است ولی طرح تحول نظام  سلامت با تغییر این دیدگاه،  تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی در سیانت از مردم در مقابل هزینه‌های سلامت انجام دهد. و با انجام اقدامات گسترده، روند پیشرفت و توسعه ارائه خدمات درمانی در کشور را طی می‌کند.

دکتر آقاجانی  گفت: در سراسر کشور نیاز جدی به تجهیز بیمارستانها و توسعه خدمات و تجهیزات پزشکی وجود دارد همچنین بازسازی فضاهای فیزیکی در بیمارستانها و ارتقاء هتلینگ، همچنین توسعه و حمایت از نیروی انسانی از الزاماتی است که طرح تحول در حال انجام است و باید بطور جد پیگیری شود و هدف تمامی این مقدمات حمایت از مردم  برای دریافت بهتر و با کیفیت تر خدمات درمانی در کنار کاهش هزینه‌ها است.

دکتر آقاجانی خاطر نشان کرد: برای اجرای بهتر طرح تحول و رفع نیازهای درمانی تمام مردم بخصوص  اقشار کم تر برخوردار و محروم در خدمات درمانی در کشور نیازمند همراهی همه دست اندرکاران امور سلامت هستیم و امیدواریم منتقدین بیشتر تامل کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.