دکتر ایرج حریرچی گفت: در خصوص ادامه طرح تحول نظام سلامت و تامین بودجه مورد نیاز آن طی سنوات آینده، برنامه ریزی بگونه‌ای بود که نوسانات قیمت نفت طرح را دچار تغییر در مسیر نکند.

دکتر ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پیش بینی‌های لازم در خصوص بودجه برای ادامه طرح تحول نظام سلامت در سال 94 به عمل آمده است.

البته با توجه به محدودیت‌ها و نوساناتی که در قیمت نفت ایجاد شده، طرح جدیدی را آغاز نمی‌کنیم ولی از ابتدا طوری برنامه ریزی و پیش بینی کرده بودیم که طرح تحول نظام سلامت دچار بیماری نشود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است بنابراین کاهش قمیت نفت و تغییرات بودجه دولت طرح تحول را دچار آسیب نخواهد کرد و نهایت تلاش دولت، مجلس و وزارت بهداشت و درمان تاکنون این بوده که بتوانند حداکثر بودجه را به بخش سلامت و حوزه بهداشت و درمان منتقل کنند.

دکتر حریرچی به سیاست های ابلاغی اشاره کرد و گفت: 2 اصل کلی در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بودجه‌ای که برای بخش بهداشت و درمان هزینه می‌شود وجود دارد.

اصل اول اینکه این بودجه از میانگین کشورهای منطقه چشم انداز بیشتر باشد و اصل دوم اینکه پرداختی مردم از میانگین منطقه کمتر باشد، بنابراین برای رسیدن به این اصول نیاز به تامین بودجه بیشتری برای حوزه سلامت هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار