مسلما واردات خودرو توسط نمایندگی ها و بر اساس ضوابط تعریف شده ، منطقا اقدام درستی است و موجب می شود که واردکننده خودرو مسئولیت کاری که انجام می دهد را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر وزارت صنایع مبنی بر التزام وارد کنندگان خودرو به ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی گفت: سوتفاهم موجود در مورد ماهیت این مصوبه احتیاج به شفاف سازی دارد چراکه ضابطه‌مند واردات خودرو و انحصار در واردات دو مقوله جدا از هم هستند و باید در بررسی و نظارت مورد تفکیک قرار گیرند..

وی تاکید کرد: مسلما واردات خودرو توسط نمایندگی ها و بر اساس ضوابط تعریف شده ، منطقا اقدام درستی است و موجب می شود که واردکننده خودرو مسئولیت کاری که انجام می دهد را بپذیرد.

با اشاره به اینکه جریان واردات خودرو احتیاج به نظارت دارد گفت: واردات خودرو توسط افراد و شرکتهای مجاز است که باید بر اساس ضوابط و مقررات تعریف شده ای صورت گیردو اگر هر بازرگان و واردکننده ای بنا به ارتباطاتی که دارد خودرو وارد کند بی نظمی و هرج و مرج در بازار خودروهای وارداتی بوجود خواهد آمد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خلا این نظارت موجب آسیب هایی چون فرارهای مالیاتی یا تخلفات دیگر شده است که ضرورت این مصوبه مبنی بر التزام وارد کنندگان به ارایه خدمات پس از فروش و تامین قطعات تا حدود زیادی این مشکلات را حل خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار