خوزستان آمادگی انتقال کارشناس و متخصص مورد نياز در همه بخش‌های صنعتی کشور عراق را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان ديشب در نشست هياتي از اتاق بازرگاني استان بصره عراق با مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و برخي از توليد کنندگان و فعالان اقتصادي اين استان در اهواز افزود: در صورتي که  عراق نيازهاي خود را در بخش هاي مختلف صنعتي و کشاورزي اعلام کند خوزستان آمادگي انتقال هر گونه محصول و خدمات را به اين کشور دارد. 

حسن زاده  گفت: براي امکان تجارت هر چه بيشتر بين خوزستان و عراق بايد بحث حمل يکسره کالا از خوزستان به عراق حل شود، و کاميون هاي حامل بار بدون معطلي و بدون واسطه در مرز خوزستان ،محصولات خود را به عراق منتقل کنند. 

وي افزود: کشور عراق بايد فهرست کالاهاي ممنوعي را به خوزستان تحويل دهد تا توليد کنندگان با ممنوعيت ورود کالاهاي خود به عراق روبه رو و متحمل هزينه و خسارت نشوند. 

رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت : اين استان  سومين استان صنعتي کشور است که ظرفيت بسيارزيادي در توليد دارد، به عنوان نمونه سه کارخانه توليد سيمان در اين استان با توليد روزانه 14 هزار تن سيمان، فعاليت مي کنند. 

 مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي خوزستان هم در اين نشست گفت: 71 شهرک صنعتي در خوزستان فعال است وتاکنون دو هزار و 37 فقره زمين به صنعتگران واگذار شده است. 

اخلاق محمديان افزود : براي حضور صنعتگران خوزستان در  عراق و همکاري اقتصادي هر چه بيشتر بين دو طرف، بازديد و نشست با هيات هاي عراقي انجام مي شود. 

هيات عراقي از 2 روز پيش  وارد خوزستان شد و از شهرک هاي صنعتي آبادان، خرمشهر و اهواز ديدن کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خوزستان ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار