از آنجا که فضای بیمارستان بستری برای انتقال میکروب هاست، بهتر است که فرد بیمار پا به بیمارستان نگذارد.

دکتر کاظم آملی فوق تخصص ریه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پنومونی یا عفونت ریه بیماری است که با ورم ریه حاصل می شود. علل مختلفی چون میکروبها، ویروس، قارچ ها و انگل ها در ایجاد این بیماری نقش دانرد.

وی ادامه داد: علل غیر عفونی نظیر مواد سمی و حالت آلرژی نیز در به وجود آمدن این بیماری تاثیرگذار هستند. گفتنی است که این بیماری با علائمی چون تب، سرفه، خلط‌های خونی، تعریق و سرفه همراه است.

آملی در خصوص درمان بیماری پنومونی خاطرنشان کرد: این بیماری با استراحت کامل و داروی مناسب به راحتی طی یک هفته تا 10 روز قابل درمان است. داشتن خواب کافی و مصرف آنتی بیوتیک ها نیز در درمان این عفونت موثر هستند. در موارد شدید این بیماری ممکن است فرد در بیمارستان بستری گردد، از آنجا که بیمارستان بستری برای انتقال میکروب ها به شمار می رود، بهتر است که فرد بیمار در آن بستری نشود.

وی با اشاره به راه های پیشگیری عفونت ریه عنوان کرد: ضروری است که افراد موارد بهداشتی را رعایت کنند، از قرارگیری در مقابل باد اجتناب کرده و مراقب باشند تا سینه پهلو نکنند. همچنین افرادی که بیمار بوده و یا به ایدز مبتلا هستند، به دلیل پایین بودن مقاومت بدنی شان باید بیشتر مراقب باشند و سرما نخورند.

نکته قابل توجه این است که این بیماری در صورت پیشرفت بسیار خطرناک بوده و معالجه آن به مراتب سخت و طولانی تر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار