تبلیغات مهمترین راه تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان

مارکتینگ و تبلیغات مهمترین راه تجاری سازی محصولات به شمار می‌روند که به یک کار حرفه‌ای نیازمند هستند.

سید صدر الدین نبوی، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه داروسازی، مسئله تجاری‌سازی پس از آماده شدن فرمولاسیون انجام می‌گیرد و تا هر زمان که جای کار داشته باشد به کار خود ادامه می‌دهد. سپس تا زمانی که یک دارو به فروش برسد 2 تا 3 سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: مهمترین تجاری ‌سازی یک محصول نیازمند تبلیغات و مارکتینگ می‌باشد که همگی در درجه اول به یک کار حرفه‌ای محتاج است. بودجه تبلیغات نیز مسئله مهمی است که متأسفانه شرکت‌ها از این نظر در مضیقه قرار دارند.

گفتنی است، که ایجاد امکان تبلیغ بیشتر برای شرکت‌ها یکی از تسهیلات مرتبط با تجاری سازی محصول است که می‌تواند از طریق تسهیلات مالی بوده و یا ایجاد این امکان که در مطبوعات و رسانه‌ها، محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح باشد.

نبوی خاطر نشان کرد: هر مشارکتی بنا به نوع محصول و نوع عملکرد خود بودجه‌ای که نیاز دارد متفاوت است و به اینکه بر روی چه محصولی کار کند بستگی دارد اما این موضوع یک درصدی را از بودجه کل هر شرکت طلب می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار