وزیر آموزش و پرورش در پیامی به نخستین همایش کرسی آزاداندیشی دانش‌آموزی تهران گفت: نوجوانان ما در پای کرسی‌های آزاداندیشی می‌آموزند که آزاداندیش و ژرفانگر باشند.

به گزارش   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به نخستین همایش کرسی آزاداندیشی دانش‌آموزی شهر تهران که در تالار فرهنگ برگزار شد و توسط حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد، آمده است:
 
فرزندان ، دانش‌آموزان فهیم و فرهیخته! انقلاب اسلامی ما که اینک سی و ششمین سال پر برکت خود را پشت سر می‌گذارد موهبتی الهی است که در آراء مردم مسلمان و روشن‌ضمیر ایران زمین و رهبری مدیر، مدبر، آگاه و متعهد آن استوار است؛ تنها از این روست که توانست در میان هیاهوها و جنجال‌ها و هجمه‌های فکری و سیاسی جهان مادی، راه خود را پیدا کند و با بهره‌وری از منابع ملی و شفاف علمی و اخلاقی و تربیتی اسلام که با نهاد و فطرت انسان سازگاری کامل دارد، مراحل رشد و تکامل را طی کند و به نظام حقه جمهوری اسلامی دست یابد.

جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی و مردم‌سالار صرف نظر از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردش 2 ره‌آور اصلی داشته که به نوعی همه ارکان نظام را تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ استقلال و آزادی این دو دستاورد پر ارج و دو دُر گرانبهایی هستند که بدون شک در گروی مبارزات آگاهانه و قاطعانه ولی فقیه و امت روشن‌رأی و آزاد اندیش مسلمان حاصل آمده است.

در ادامه این پیام آمده است: تنها با مجاهدت جوانان و مردم نخبه و روشنفکر بود که طاغوت زمان و رژیم ستمشاهی از خواب دیرپای خود برآشفت و ناگهان توده‌ای عظیم و پرتوان را در مقابل خود مجسم و مصمم دید و چاره‌ای جز فرار و تسلیم در برابر خود نیافت و از این پس چشم همه حق‌جویان و بیداردلان جهان به انقلاب اسلامی ما دوخته شد تا چراغی که با بصیرت و مجاهدت رهبر یگانه و مردم فهیم و هوشیار افروخته شده، سر راه خود قرار دهند و به سمت قله‌های آزادی و سعادت ره بسپارند.

به بیانی روشن‌تر حماسه بزرگ و تاریخی ما محصول آزاداندیشی و اعتقاد دینی ملت ماست که موجب سعادتمندی جامعه ما شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه پیام خود گفت: بر این اساس است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در چنین شرایطی که نسل سوم انقلاب باید برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر نظام آماده شود، کرسی‌های آزاداندیشی را به صورت اکید برای جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی ایرانی توصیه کرده است.

نوجوانان  ما در پای همین کرسی‌های آزاداندیشی می‌آموزند که آزاداندیش و ژرفانگر باشند، دانش‌آموزانی که در زنگ‌های گفت‌وگو در دولت تدبیر و امید مهارت سخن گفتن و سخن شنیدن و سخن سنجیدن را آموخته و حقوق شهروندی را شناخته‌اند؛ آماده‌اند تا با تجربه تازه آزاداندیشی با اندیشه‌های گوناگون آشنا شوند و افکار و آراء مختلف را به نقد و نظر کشند و سالم‌ترین و صالح‌ترین آنها را برگزینند، سپس با قلبی سلیم و دلی سرشار از امید بپذیرند و آگاهانه به دفاع از آن برخیزند به نحوی که این اندیشه‌های ناب ایمان و اعتقادشان را غنی و بارور سازد و به عقیده‌ای که همه وجودشان را شکوفا می‌کند، تبدیل شود.

فرزندان !‌ از خاطر نبرید که باید عاشقانه و مشتاقانه در این دانش‌اندوزی و مهارت‌آموزی کوشش کنید و از هر جهت گنجینه‌های فکری و شخصیتی خود را به دور از هر خطر و آفتی مراقبت کنید. وظیفه خود می‌دانم در آستانه سالروز تأسیس امور تربیتی از تلاش ارزشمند شما صمیمانه تشکر کرده از خداوند متعال توفیقات روزافروزتان را طلب کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیام ، کرسی ، آزاداندیشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار