پليس فتاي استان زنجان هشدار داد؛

مراقب انتشاراطلاعات شخصي خود درفضاي مجازي باشيد

سرپرست پليس فتاي استان زنجان با اشاره به آسيب هاي فضاي مجازي از کاربران وهموطنان خواست كه مراقب سوء استفاده کلاهبرداران ازتصاويرواطلاعات شخصي خود درفضاي سايبر باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ سرپرست پليس فتا‌ي استان زنجان گفت : فناوري اطلاعات و به خصوص فضاي سايبري در سال‌هاي اخير رشد چشمگير و روزافزوني داشته و تمايز فضاي مجازي از فضاي فيزيکي، جهان را به دهکده اي کوچک تبديل کرده که ارتکاب انواع جرايم سايبري از قبيل انواع کلاهبرداري ، قمار و شرط بندي هاي اينترنتي به مناسبتهاي مختلف در سطح جهان و کشور ، سوء استفاده از تصاوير و اطلاعات شخصي از ويژگي‌هاي آن است.

شعبانپور افزود : متاسفانه بسياري از افراد به دليل عدم آگاهي از آسيب‌هاي شبكه هاي رايانه‌اي خصوصاً اينترنت با اعتماد كاذب به ديگران فكر مي كنند كه فايلهاي رايانه اي شخصي شان، نظير عكسها، ويدئوها و اسناد ، براي ديگران قابل دسترسي نيستند.

وی ادامه داد: اين اعتماد بي جا باعث مي شود اطلاعات شخصي شان به راحتي به سرقت رفته و کلاهبردارن با ترفندهاي مختلف از اين طريق اقدام به کلاهبرداري نمايند .

سرپرست پليس فتا ي استان زنجان از كار بران خواست براي جلوگيري از اين سوء استفاده هاي احتمالي حتما از رمز عبور براي رايانه ، لپ تاپ وموبايل خود استفاده كنند يا از نرم افزارهاي امنيتي مثل آنتي ويروس ها و... استفاده كنند.

شعبانپور اضافه کرد :براي جلوگيري از به سرقت رفتن فايل ها و اطلاعات همواره مراقب باشيد تا هيچگونه اطلاعاتي در مورد خود يا افراد خانواده خود را هرگز بر روي اينترنت منتشر نکنيد

وی ادامه داد :هرگز فايل هاي ناشناس را بر روي کامپيوتر خود دانلود نکنيد و به خاطر داشته باشيد که بر روي اينترنت ، مردم مي‌توانند وانمود کنند که شخص ديگري هستند و با ايجاد ارتباط طولاني اينترنتي اعتماد شما را جلب کنند،هرگز حرفهاي آنها را باور نکنيد.

سرپرست پليس فتا ي استان زنجان خاطر نشان کرد :درصفحات عضويت در سايتهاي گوناگون و مخصوصاً اتاق‌هاي گفتگو هرگز نام واقعي،تاريخ‌تولدآدرس خانه يا مدرسه و هرچيزي که ممکن است از آن سوءاستفاده شود را وارد نکنيد.



انتهای پیام/زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.