معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 گفت: در راستای طرح نهضت درختکاری در سطح منطقه بیش از 6 هزار اصله نهال در سطح معابر کاشته می‌شود.

علی اکبر کریمی‌پور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای نهضت درختکاری در منطقه اظهار کرد: منطقه 9 یکی از مناطقی است که از لحاظ آلاینده‌های زیست محیطی با مشکلات فراوانی روبروست و این شهرداری با تمامی بسیج امکانات درصدد افزایش فضای سرانه بوده است.

وی در ادامه به مزیت‌های اجرایی این طرح اشاره و تصریح کرد: با استفاده از این طرح عرصه بلااستفاده مراکز نظامی و مشارکت با این مرکز و توزیع نهال رایگان در راستای تلطیف فضا و تأثیر مثبت در اقلیم و شرایط اکولوژیکی از مزیت‌های این طرح است که معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 عنوان کرد: در این طرح بالغ بر 6208 اصله نهال توسط عوامل این شهرداری در معابر، خیابان‌ها و بزگراه‌ها کاشته می‌شود.

کریمی‌پور ادامه داد: مراحل این عملیات شامل کندوکوب، حفر چاله، تهیه و کاشت درخت بوده و این اقدام در جهت توسعه فضای سبز، ارتقای کیفیت فضای سبز، تلطیف هوا، چشم‌انداز و منظر مناسب و ارتقای روحیه شهروندی در نظر گرفته شده است و با توجه به خط درست‌های مکرر شهروندان از طریق پیام‌های 137 و مراجعات شهروندان به مراگز گل و گیاه تاکنون بیش از 100 پیام دریافت و اقدام به کاشت نشده است.

به گفته وی براساس پیش‌بینی‌های لازم در مجموع 20 هزار اصله درخت به شهروندان در بوستان‌ها، مساجد سراسری محلات و مراکز گل و گیاه منطقه در هفته درختکاری اهدا می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: درختان ، شهرداری ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار