رئیس شورای شهر ملارد گفت: یکی ازخلاءهای قانونی درعرصه شوراهای شهر و روستا، عدم سنجش تخصص محوری، در افرادی است که خود را به منظور فعالیت در مجموعه شورای شهر در معرض رأی و انتخاب شهروندان قرار می‌دهند.

حسین بیات، رئیس شورای شهر ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تخصص محوری و رویکردی کارشناسانه در شورای شهر به عنوان نهادی برآمده از انتخابات مردمی که نظارت بر مدیریت شهری را اعمال می‌نمایند، اظهار کرد: متأسفانه، سنجش تخصص محوری در مورد افرادی که خود را در دایره انتخاب و رأی مردم به منظور ایفای نقش در پارلمان شهری قرار می‌دهند آنطور که باید لحاظ نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: فعالیت در شورای شهر، کار فیزیکی نیست و بیشتر از توان جسمی، مستلزم، تدبیر، درایت، هوشمندی و تخصص در مدیریت شهری و عرصه نظارتی است و ضرورت سازوکاری برای سنجش افراد و صلاحیت تخصصی آن در بخش مورد اشاره در فرآیند انتخابات احساس می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: بازبینی و اصلاح در برخی از قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا، در جهت کارآمدی بهینه و هرچه مطلوب‌تر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود که در صورت تحقق آن، سبک و شیوه مدیریت شهری به نحو هرچه مطلوب‌تری ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار