به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجتالاسلام والمسلمین محیالدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بومیسازی تجربیات و یافتههای مفید علمی نظامهای آموزشی دنیا را اقدام مهمی در جهت بهرهمندی آگاهانه از دانش بشری و جوامع علمی دیگر دانست.
وی با انتقاد از اینکه اعضای هیأت علمی و کارشناسان حوزه تربیتی به دلیل کم آشنایی با زبانهای خارجی در تعاملات بینالمللی مشارکت جدی ندارند، افزود: ترجمه یک سویه زبانهای بیگانه به فارسی موجب تعالی علمی نخواهد شد، بلکه ضرورت دارد با اولویت جهان اسلام، نظریات و تجربیات موفق داخلی در مراکز علمی جهانی و سمینارها و نشستهای بینالمللی و منطقهای منعکس شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یادآور شد: انجام مطالعات راهبردی آیندهنگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامههای آیندهپژوهانه میتواند دستگاه تعلیم و تربیت را در منطقه اسلامی به عنوان قطب و مرجع قابل اعتماد برای الگوگیری تبدیل کند.
وی افزود: به همین خاطر لازم است از سوی دستگاههای مربوطه، حمایتهای مادی و معنوی از طرحهای موفق و نوآوریهای تربیتی و بومی انجام پذیرد و یافتههای پژوهشی با ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد مستندسازی و منتشر شود.
انتهای پیام/