رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت دستاوردهای راهبردی ائتلاف در مبارزه با تروریست‌های داعش تغییرات زیادی در اوضاع منطقه به وجود آورده است و هم اکنون این گروه تروریستی در وضعیت دشواری به سر می‌برد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه گفت دستاوردهای راهبردی و تاکتیکی شرکای ائتلاف در مبارزه با تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام تغییرات زیادی در اوضاع منطقه به وجود آورده است. 

 دمپسی در یک میزگرد رسانه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم گروه داعش در وضعیتی دشوار قرار دارد. ما باید اطمینان یابیم این مسیر ادامه می‌یابد.» 

دمپسی گفت: "داعش مشتاق به گسترش ایدئولوژی افراطی خود در سراسر خاورمیانه و ایجاد دولتی منحصرا با اعتقادات خاص خود است. تروریست‌ها نیاز دارند برای متقاعد کردن مردم به اتخاذ این ایدئولوژی، اقدامات خود را تشدید کنند. "

وی ادامه داد:" بر این اساس، ما از لحاظ راهبردی بر ضد داعش پیشرفت داشته‌ایم. به عبارت دیگر، ما پیشرفتی که آن‌ها در عراق و سوریه در حال دستیابی به آن بودند، کاهش دادیم و متوقف کردیم. شرکای ائتلافی در منطقه در حال حاضر احساس تعلق خاطر در مورد این چالش امنیتی می‌کنند. آن‌ها سهم بیشتری در این مبارزه دارند و انتظار می‌رود با پشتیبانی نظامی آمریکا، ابتکار عمل را بدست بگیرند."

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: "ما از لحاظ راهبردی در‌‌ همان جایی قرار داریم که من پیش بینی می‌کردم در آنجا قرار داشته باشیم. ما از لحاظ راهبردی نیز پیشرفت داشته‌ایم اما پیشرفت تاکتیکی همیشه به دلیل برخی از تاکتیک‌های آن‌ها به چالش کشیده می‌شود. تاکتیک‌های اعضای داعش می‌تواند به صورت بمب گذاران انتحاری یا بمب‌های دست ساز کار گذاشته شده در خودرو‌ها باشد."

دمپسی گفت: "شیوه تداوم پیشرفت‌ها، حفظ قدرت ائتلاف و پیشبرد ۹ مورد اقدام در این جنگ از جمله مقابله با تامین مالی، مقابله با جنگجویان خارجی، مقابله با پیام دادن و بازسازی است. این اقدامات به زمان نیاز دارد. اعضای داعش  در صورتی شکست خواهند خورد که این ۹ مورد تلاش، اجراء و هماهنگ و در موارد دیگر ادغام شود." 

افسر ارشد نظامی ایالات متحده در مورد اوضاع اوکراین نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: "به نظر می‌رسد آتش بس به سبب ادامه یافتن اقدامات جدایی طلبان تهدید می‌شود." 

او گفت شواهد کافی وجود ندارد که سلاح‌های سنگین در حال جمع آوری هستند. 

دمپسی این سخنان را در حالی بیان کرد که به دیدار خود از سیدنی استرالیا پایان می‌داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دمپسی ، داعش ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار