"پيتر ليمبورگ"، مديركل موسسه دويچه وله آلمان برنده جايزه "آزادی بيان" اين موسسه را معرفی كرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مسئولان موسسه آلمانی "دویچه وله" با اكثریت آرا  تصمیم گرفتند كه جایزه "آزادی بیان" این موسسه را به "رائف بدوی" وبلاگ نویس زندانی عربستانی كه به شیوه منحصر به فرد و در نهایت شجاعت برای دفاع از حق آزادی بیان مبارزه می‌كند، اعطا كنند.

این قدردانی از رائف بدوی دربردارنده پیامی قوی برای جلب كردن توجه افكار عمومی جهان به سرنوشت بدوی است.

مدیرکل موسسه دویچه وله اعلام کرده که ما بدین شیوه امیدواریم كه فشار بر مسئولان عربستان سعودی افزایش یابد تا آن ها بدوی را آزاد كنند.

دستگاه قضایی سعودی در ماه می 2014 ، "رائف بدوی" وبلاگ نویس 31 ساله عربستانی را به هزار ضربه شلاق و ده سال حبس و نیز به پرداخت جریمه سنگین مالی محكوم كرد.

در نهم ماه ژانویه 2015 ، وی برای اولین بار به طور علنی، متحمل 50 ضربه شلاق شد.

"إنصاف حیدر" همسر بدوی كه مقیم كانادا است، پس از اینكه خبر مربوط به تعلق یافتن جایزه دویچه وله به همسرش برای آزادی بیان را شنید، احساس خرسندی بسیار كرد و گفت كه این جایزه دربردارنده پیامی آشكار به مسئولان سعودی است، مبنی براینكه ادامه حبس رائف از سوی حكومت سعودی مایه ننگ و عار است.

موسسه دویچه وله در قالب موسسه جهانی "الپاپز" و برای یازدهمین بار از فعالان برجسته و طرح های اینترنتی برجسته قدردانی می‌كند.

نسخه سال 2015 از مسابقه "الپاپز" نسخه ای به روز شده است و مهم ترین قسمت اضافه شده به آن جایزه آزادی بیان است كه دویچه وله از طریق آن یك شخصیت یا یك طرحی را كه به شیوه ای خاص در زمینه حمایت از آزادی عقیده از طریق نشریه الكترونیكی و شبكه‌های اجتماعی تلاش می‌كنند، قدردانی می‌كند.

برنده جایزه آزادی بیان و نیز برندگان جوایز كمیته داوری در مسابقه پاپز در سه گروه آن، به طور رسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرند و در تاریخ 23 ژوئن به آنان جوایزی در قالب فعالیت‌های همایش رسانه‌های جهانی كه موسسه دویچه وله سالانه در بن آلمان برگزار می‌كند، اعطا می‌كند.

"رائف بدوی" از سال‌ها پیش برای دفاع از آزادی بیان در كشورش تلاش می‌كند.

وی درپایگاه اینترنتی "آزادی خواهان عربستان" به بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی نامطلوب درعربستان پرداخته و به عنوان مثال، مقاله ای تمسخرآمیز را درباره پلیس دینی (امربه معروف و نهی از منكر) منتشر كرد و همچنین به تبدیل شدن یكی از دانشگاه های بزرگ عربستان به پناهگاهی برای تروریست ها اشاره كرده و درباره ولنتاین كه درعربستان ممنوع است، مطالبی نوشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار