وزارت راه و ترابری عراق تصمیم گرفته است تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی بغداد را به یک شرکت امنیتی آمریکایی واگذار کند که باعث خشم گسترده مردم در این کشور شده است.

عراق تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی بغداد را به یک شرکت امنیتی آمریکایی واگذار می‌کند
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی خبری نهرین‌نت عراق،  یک منبع آگاه در وزارت راه و ترابری که خواست نامش فاش نشود تأیید کرد این وزارتخانه امتیاز تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی بغداد را به یک شرکت آمریکایی واگذار کرده است. این منبع به نام شرکت آمریکایی اشاره  نکرد.

وی گفت این شرکت امنیتی آمریکایی به جای شرکت  انگلیسی برنده مناقصه تأمین امنیت فرودگاه بین المللی شده است. شرکت انگلیسی جی فور اس  G4S از چند سال پیش مسئولیت  تأمین امنیت فرودگاه،‌ مسافران و پروازها را در فرودگاه بغداد بر عهده داشت. 

شبکه تلویزیونی الانوار 2 اعلام کرد گروههای داوطلب مردمی و مردم از تصمیم جبر صولاع بیان وزیر راه و ترابری عراق در عقد قرارداد با یک شرکت امنیتی آمریکایی برای تأمین امنیت فرودگاه بغداد به خشم آمده‌اند.

برخی گروههای داوطلب مردمی تصمیم صولاغ را به مثابه دادن مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بغداد به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) توصیف کرده‌اند که بدان معناست سازمان سیا بر اطلاعات پرواز، اسامی مسافران، شخصیتها، مسئولان، اسامی شخصیتها و هیئتهایی که به این فرودگاه تردد می‌کنند اشراف خواهد داشت. 

برخی منابع آگاه به شرکتهای امنیتی احتمال دادند به احتمال زیاد این شرکت امنیتی آمریکایی از شرکتهای وابسته به شرکت معروف آمریکایی بلاک واتر باشد که به علت ارتباط مستقیم با سازمان سیا آوازه بدی دارد و در کشتن بیش از 250 غیر نظامی عراقی هنگام حضور در عراق دست داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار