معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: علی رغم دغدغه بسیاری از مسئولان کشور در مورد ازدواج جوانان همچنان در مسئله همسرگزینی مشکل داریم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود گلزاری در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان که صبح امروز(یکشنبه) در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با اشاره به حالت محتوایی جشنواره ملی ازدواج خانواده جوان اظهار کرد: جشنواره امسال جشنواره محتوایی است و در زمینه آثار علمی، فرهنگی خانواده سعی کردیم با هیئت داوران برگزیدگانی در عرصه کتاب،‌فیلم داشته باشیم تا جامعه علمی تشویق به مشارکت در زمینه ازدواج و خانواده شوند.

وی افزود: جشنواره امسال نشان داد که بانک خانواده در فرهنگ ما مقدس است اما اهتمام جدی در این زمینه نمی‌شود و لازم است که مسئولان و کسانیکه در امر ازدواج جوانان مشارکت دارند نسبت به جوانان مسئولیت داشته باشند تا سن ازدواج جوانان کاهش یابد.

گلزاری در ادامه با اشاره به افزایش سن ازدواج جوانان در کشور تصریح کرد: با افزایش سن ازدواج و همچنین افزایش تعداد مجردان در کشور و مشکل همسریابی و همسرگزینی روش سنتی ما کفاف نمی‌دهد و این موضوع درست بررسی نشد به همین دلیل صدها سایت غیر مجاز در زمینه همسریابی فعالیت کردند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به سیر صعودی افزایش طلاق در کشور اظهار کرد: مشکلات خانوادگی،‌طلاق عاطفی افزایش یافته و من به عنوان مسئول جوانان سعی دارم با نگاهی گسترده به این موضوع بپردازم چرا که مهمترین مسئله فرهنگی ما یعنی خانواده نیاز به توجه ویژه دارد.

گلزاری در ادامه با اشاره به لزوم تحکیم خانواده در کشور گفت:  متاسفانه برای خانواده و تحکیم ازدواج جوانان برنامه ریزی درستی نداریم ونگران این هستیم که در زمینه مسائل خانواده دولت باید جدی تر وارد شود و من به نمایندگی از دولت اعلام می‌کنم که مطالبه جدی ما این است که باید به خانواده اهمیت دهیم.

وی به موضوع همسان گزینی اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی رغم دغدغه سازمان‌ها در خصوص خانواده در مسئله همسان گزینی همچنان مشکل داریم وهمچنین فیلم، کتاب درستی در مورد این موضوع نداریم که امیدواریم زمینه‌ای برای توجه جدی فراهم شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گلزاری ، خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار