رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر دستگیری قاچاقچیان به سیستم توزیع ارتباط داشته باشد و بخواهیم آن را اصلاح کنیم بایستی دادن دارو به بیماران را قطع کنیم که امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در بحث قاچاقچیان دارو که در کنار داروخانه‌های بیماران خاص قرار دارند، اظهار داشت: در کشوری که از بیماران آن حمایت شده و داروهای گرانقیمت را به قیمت بسیار ارزان‌تر دست بیماران می‌رساند، از این مسیر و از این حمایت سوء استفاده می‌شود، به این گونه که قاچاقچیان از دفترچه‌های بیمه سوء استفاده کرده و به نام بیماران دارو دریافت می‌کنند، با پرداخت 10 تا 30 درصد قیمت دارو، آن را از داروخانه‌ دریافت کرده و از کشور خارج می‌کنند. تمام تلاش این است که بیمه‌ها و داروخانه‌ها، این موارد را شناسایی کرده و تا زمانی که نسخه‌های گرانقیمت توسط بیمه‌ها تایید نشوند، داروخانه‌ها دارو را تحویل ندهند. با همه وجود اینها سوء استفاده‌هایی است که گرچه تعدادشان اندک است اما وجود دارند. 
گاهی بیماران مستاصل زندگی خود را می‌فروشند تا هزینه درمان را تامین کنند و گاهی نیز به عکس این اتفاق رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: برای برخورد با قاچاقچیان دارو، برخورد قهریه‌ای در اختیار وزارت بهداشت نیست. پلیس به راحتی می‌تواند با آنها برخورد کند و این اتفاق به سیستم توزیع دارو هیچ ارتباطی ندارد. درست است که ریشه دزدی فقر می‌باشد ولی دلیلی نیست که با دزدها مبارزه نشود، فلذا قاچاقچیان دارو وجود دارند که باید با آنها مبارزه کرد. 

دیناروند، خاطر نشان کرد: اگر دستگیری قاچاقچیان به سیستم توزیع ارتباط داشته باشد و بخواهیم آن را اصلاح کنیم بایستی به بیماران دارو ندهیم و یا برای هر بیمار یک نگهبان قرار دهیم،‌که هیچ یک قابل اجرا نیست. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار