مديرعامل شرکت پالايش گاز بيدبلند بهبهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت ميليارد و 599 ميليون متر مکعب گاز در اين پالايشگاه فرآورش شد که از اين ميزان سه ميليارد و 235 ميليون مترمکعب از خط پنجم سراسری و پارس جنوبی دريافت شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پور رضا  با بيان اينکه هم اکنون چهار واحد شيرين سازي، وظيفه فرآورش روزانه بيش از 27 ميليون مترمکعب گاز را در اين پالايشگاه بر عهده دارند، افزود: شرکت پالايش گاز بيدبلند، پارسال بيش از  هفت ميليارد و هشت  ميليون  مترمکعب گاز را پالايش کرد  و بر اساس پيش بيني اين مقدار تا پايان امسال با افزايش 200 هزار مترمکعبي به هشت ميليارد مترمکعب مي رسد.

وي  با اشاره  به اينکه  پالايشگاه گاز مسجدسليمان  نيز با ظرفيت توليد روزانه يک ميليون مترمکعب  تحت مديريت پالايشگاه بيدبلند است، افزود: پالايشگاه گاز مسجدسليمان هم در اين مدت، 109 ميليون مترمکعب گاز فرآورش کرده است که اين پالايشگاه خوراک خود را از چاه هاي مسجد سليمان دريافت و گاز شهرستان مسجدسليمان و صنايع آن را تامين مي کند.

مديرعامل شرکت پالايش گاز بيدبلند  افزود: با برخي تغييرات در واحدهاي اين پالايشگاه امکان افزايش 10 درصدي توليد به وجود آمده است و در فصل زمستان نيز مي توانيم روزانه تا بيش از 30 ميليون مترمکعب گاز توليد کنيم.

وي با اشاره به طرح هاي توسعه اي پالايشگاه براي افزايش توليد و احداث واحد SRU اين شرکت  گفت: برنامه هاي توسعه نيازمند تامين پايدار خوراک از سوي بالادست در مدت زمان 15 تا 20 سال است و اين پالايشگاه علاوه بر پيگيري دريافت خوراک پايدار و بلند مدت از خط پنجم سراسري، حوزه هاي جديد در منطقه آغاجاري و گچساران را نيز براي دريافت خوراک پيگيري مي کند.

شرکت پالايش گاز بيدبلند در 18 کيلومتري شمال آغاجاري، 32 کيلومتري غرب بهبهان و 35 کيلومتري شرق ميانکوه در استان خوزستان واقع شده است که گازهاي همراه حوزه آغاجاري، گاز ترش حوزه آغار و گازهاي ترش پارس جنوبي را دريافت و پس از شيرين سازي به خطوط سراسري ارسال مي کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار