یک کارشناس اقتصادی گفت: در طول این چند سال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرزداران تلاش زیادی در زمینه مبارزه با قاچاق داشتند اما نتوانسته‌اند به طور کامل با این پدیده مبارزه کنند.

کامران ندری عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عدم توجه دولت و مجلس به کاهش واردات غیررسمی در جهت کاهش وابستگی به نفت اظهار داشت: متاسفانه دولت مشکلات و معضلات داخلی در اقتصاد را جدی نگرفته و فکر می‌کند مهمترین مشکل و مانع مسئله تحریم‌ها است و منشا بیرونی دارد.

وی افزود: از طرفی تمام تمرکز خود را به نتیجه گرفتن مذاکرات معطوف کرده‌ایم و از مسائل و مشکلاتی که ریشه داخلی دارد تا حدودی غفلت کرده که گاهاً ناآگاهانه است.

ندری تصریح کرد: اما توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از مشکلات و مسائل کشور ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی در ادامه گفت: در طول این چند سال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرزداران تلاش زیادی در این زمینه داشتند اما نتوانسته‌اند به طور کامل با این پدیده مبارزه کنند و از طرفی به دلیل سود بالای قاچاق کالا بسیاری از افراد را وسوسه می‌کند تا به این حرفه روی آورند و در نتیجه هنگامی که حجم این فعالیت افزایش می‌یابد، حل این مسئله دشوار می‌شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: از نظر من به همان اندازه که مسائل تحریم‌ها و مذاکرات مهم است مسائل و مشکلات واردات غیررسمی نیز اهمیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، تعرفه ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار