دادستان کل کشور با تشریح مزایای سامانه جامع انتظامی گفت: این سامانه می‌تواند امنیت مدارک و اسنادی که در بین کلانتری‌ها و قوه قضاییه تبادل می‌شود را برقرار کند.

آسان سازی دسترسی به ناجا و دادسرا با سامانه جامع انتظامیبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دهمین نشست سراسری فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: سامانه جامع انتظامی که برای ارتباط الکترونیک میان نیروی انتظامی و قوه قضاییه ایجاد شده است می‌تواند در جهت تعامل هرچه بهتر بین ناجا و قوه قضاییه و دادسراها موثر باشد و همچنین در جهت سرعت در انجام کارها و تسهیل نسبت به انجام امور، ایفای نقش کند.

وی با اشاره به یکی از آثار سامانه جامع انتظامی گفت: آسان‌سازی دسترسی به ناجا و دادسراها در سراسر کشور، بالا بردن دقت و صحت کار در تبادل اطلاعات و گزارشات، کاهش اطاله دادرسی، ارتقاء امنیت برای اسناد و مدارک تبادل شده بین کلانتری‌ها و دادسراها، به روز کردن و به هنگام کردن ارتباط‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از بودجه از مزایای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ناجا باید برای رضایتمندی مردم در توسعه کمی و کیفی این سامانه بکوشد، گفت: آنچه که می‌بینیم متاسفانه مجرمین و بزهکاران در فضای الکترونیک سوء استفاده می‌کنند به همین علت دست برتر ناجا در جهت افزایش و ارتقاء امنیت یک امر بسیار ضروری است.

رئیسی ادامه داد: پلیس با هیچ بخش از کشور به اندازه قوه قضاییه ارتباط ندارد و مجموعه این ارتباط در جهت امنیت جامعه است.

این مقام قضایی اظهارداشت: ما امروز اگرچه در جامعه به برکت خون شهیدان و تلاش نیروی انتظامی و قضات علیرغم تمام تهدیدات اقتصادی و فرهنگی در بهترین شرایط امنیت هستیم اما این میزان از جرایم زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی بیان داشت: ما هیچ دستگاهی در کشور را نمی‌شناسیم الا اینکه وظیفه‌ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارد و هر اقدامی در کشور در جهت توسعه یافتگی غرق در وجود امنیت است، امنیت یک امر ضروری است که بویژه بخش پیشگیری باید به آن توجه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیسی با اشاره به اینکه در دستگاه فرهنگی، پولی و اقتصادی، اجتماعی باید تصمیم‌گیری‌ها با نگاه پیشگیری از وقوع جرم باشد، گفت: پیشگیری در رابطه با پلیس اینگونه تعریف می‌شود که حضور مقتدرانه پلیس در تمام صحنه‌های کشور بخصوص در زمینه اطلاعات به هنگام است.

دادستان کل کشور در خاتمه گفت: امیدوارم راه‌اندازی این سامانه که با نام حضرت صدیقه طاهره (س) انجام شده پدیده‌ای باشد برای جلوگیری از اقدامات تبهکارانه بزهکاران.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار