تا چه زمان باید این تحقیر و بی حرمتی نسبت به هنرهای تجسمی و هنرمندان این عرصه را شاهد باشیم؟! ظاهراً هنوز قدر گوهر را نمی دانیم.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر امشب در تالار وحدت با حضور جمع کثیری از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی که هر یک بیش از نیم قرن عمر خود را برای پیش رفت هنرهای تجسمی ایران گذاشته اند، برگزار شد.

هنرمندانی چون علی اکبر صادقی، مهدی حسینی، کامبیز درم بخش، بهمن عبدی، رضا بانگیر، سیف الله صمدیان، رضا خداوردی و ....  در کنار علی مراد خانی معاون هنری وزارت ارشاد و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر حضور داشتند.
 
این مراسم اختتامیه پایانی تلخ برای هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی داشت زیرا با بی حرمتی به آن ها به پایان رسید.
 
اختتامیه این جشنواره بین المللی با یک ساعت تاخیر آغاز شد البته هنرهای تجسمی با بزرگواری از این تاخیر یک ساعته گذشتند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دقایق پایانی مراسم به جمع هنرمندان و برگزار کنندگان پیوست.

زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره از روز برگزاری مراسم افتتاحیه یعنی 14 بهمن ماه اعلام شده بود که مراسم تقدیر از برگزیدگان و مفاخر هنرهای تجسمی  روز سه شنبه 13 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می شود، در حالیکه گویا روابط عمومی تالار وحدت و مدیران این مرکز هنری از این اختتامیه مطلع نبودند، زیرا دقیقاً همزمان با ساعت اختتامیه جشنواره فجر اجرای تئاتری را در برنامه سیزدهم اسفند قرار داده بودند و همین موضوع یعنی تداخل برنامه باعث ایجاد درگیری عده ای از کسانی که به تماشای تئاتر آمده بودند و برای این تئاتر بلیت از تالار وحدت خریده بودند با برگزار کنندگان اختتامیه فجر شد.

 درب های سالن تالار وحدت توسط برخی از افراد که می خواستند به جای اختتامیه نظاره گر تئاتر باشند به شدت به صدا در می آمد و با کف زدن و سوت زدن باعث اختلال در زمان پایانی این اختتامیه شدند و  متاسفانه هیچ اقدامی مبنی بر تذکر یا برخوردی از سوی معاون هنری که تالار وحدت تحت نظارت آن هاست صورت نگرفت.

 دیر آمدن وزیرارشاد، تاخیر در برگزاری جشنواره، بی توجهی به بخش پیامبر اعظم در هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و در کنار تمام این ها حالا بی حرمتی به هنرمندانی که به هنر مقدسی می پردازند جای تعمل دارد کمی فکر کنیم، آیا اگر برای اختتامیه فیلم فجر این اتفاق می افتاد به سرعت با انتقاد مسئولان، بازیگران، و مردم مواجه نمی شدیم و سریعاً در واکنش به این اتفاق متونی که در این زمینه در فضای مجازی منشر می‌شد، هزاران لایک می‌خورد.

تا چه زمان باید این تحقیر و بی حرمتی نسبت به هنرهای تجسمی و هنرمندان این عرصه را شاهد باشیم؟! ظاهراً  هنوز قدر گوهر را نمی دانیم.

مسئولان باید در قبال این بی احترامی ها و بی توجهی ها به هنرمندان تجسمی که قرار بود امشب به عنوان مفاخر هنرهای تجسمی از آن ها تقدیر شود و از این روز خاطره شیرین هنری به یاد داشته باشند، پاسخگو باشند و متاسفانه هنرمندان حاضر در این مراسم خاطره ای تلخ تر از قهوه قجری را در گوشه ذهن خود خواهند داشت.

 هنرمندانی چون علی اکبر صادقی، عباس اخوین، مهدی حسینی، مریم سالور، غلامحسین لطیفی، اردشیر مجرد تاکستانی، ملک دادیار گروسیان، سیف الله صمدیان که امشب مفاخر هنرهای تجسمی بودند و از آن ها تقدیری نه چندان شایسته به دلیل بی برنامگی تالار وحدت صورت گرفت با ناراحتی سالن اجتماعات تالار وحدت را ترک کردند؛ افزون بر این امشب برای اولین بار از خانواده های آن ها به نمایندگی از فرزندان شهیدشان تقدیر شد و آن‌ها هم شاهد این وقایع بودند.

اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در کنار این حواشی ناگوار، حاشیه دیگری نیز داشت؛ پس از 7 سال که از هیچ خبرگزاری در هیچ دوره از جشنواره تقدیر نشد امسال با تاسیس خبرگزاری هنر آنلاین که خبرگزاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب می‌آید، برنامه تقدیر از خبرگزاری ها گنجانده شد و با نادیده گرفتن تلاش های تمامی خبرگزاری ها و رسانه ها از خبرگزاری هنرآنلاین به عنوان خبرگزاری برتر تقدیر شد که این اتفاق هم بی انصافی در رسالت خبری و همچنین بی توجهی به تلاش تمامی خبرنگارانی که 6 سال تمام رویدادهای این جشنواره را انعکاس داده اند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار