پایگاه خبری "ان بی سی 26" اعلام کرد:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد اکثریت 61 درصدی آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

به گزارشسرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نتایج بررسی جدید دانشگاه مریلند نشان می‌دهد اکثریت 61 درصدی آمریکایی‌ها از توافقی حمایت می کنند که ظرفیت غنیء‌سازی ایران را محدود و بازرسی‌های سرزده را اجراء کند و در مقابل، برخی تحریم‌ها لغو شود.

طرفداران این توافق، شامل 61 درصد از جمهوریخواهان، 66 درصد از دموکرات‌ها و 54 درصد مستقل بودند.

گزینه جایگزین، که برخی از اعضای کنگره آن را تبلیغ می‌کنند، خواستار پایان دادن به مذاکرات جاری و افزایش تحریم‌ها به منظور متوقف کردن غنی سازی اورانیوم می‌شود. 36 درصد از افرادی که طرف سئوال قرار گرفتند، این رویکرد را توصیه کرده‌اند.

توافق مورد تایید اکثریت، مشخص می‌کند ایران می تواند اورانیوم را تنها به سطح لازم برای انرژی هسته‌ای غنی سازی کند، مشروط به اینکه بازرسی‌های سرزده این اطمینان را بوجود آورد که ایران در حال ساخت سلاح های هسته ای نیست. برخی از تحریم‌ها به تدریج حذف می‌شود، به شرطی که توافق مورد حمایت ایران قرار بگیرد.

"استیون کال" یکی از افرادی که در اجرای این مطالعه شرکت داشته است گفت آمریکایی ها استدلال ها برای دستیابی به توافق و همچنین پایان دادن به مذاکرات و تشدید تحریم‌ها را متقاعد کننده می‌دانند. اما زمانی که از آمریکایی ها خواسته شد تصمیم نهایی خود را بگیرند، اکثریت موافق بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار